1.2.13

+_~

Assalamualaikum...

*-* lamanya aku xmenaip.. kemalasan melanda jiwa..

gambar2 berbaki masih ada.. malas juga nak mengedit..

lbh suka tengok tv, main game, tdo.. atau btlah apa2 yg patut jnji xberkaitan ngan laptop...

dah jemu mnghadap laptop dari jam 7.50am smpailah balik..

sampai aku sndiri pun xtau apa yg aku buat..

***********************************************************************************

alhamdulilah.. dah 2bulan setengah... aku masih belum ada ura2 hantar surat lagi.. ngeh2...

lagi kena marah, lagi aku rasa kuat untuk belajar macam2... buat aja muka toya tanpa rasa bersalah..

aku cuba jadi jiwa kering.. kental.. ala2 macam daun keladi.. bos marah macam mana pun xpa.. hanya berlalu begitu saja.. kadang2 smpai jadi macam daun pisang.. terus ja mengalir lalu begitu saja..

pagi tadi dikejutkan dengan berita, aku akan dapat lagi 1 projek.. wah.. aku smpai xtertanya dekat bos aku.. kenapa bg aku? kan ada lagi seorng senior..

skarang aku diberi tanggungjwb buat satu projek ni.. ambik masa dalam 1tahun.. mcm xcaya ja.. macam mana depa leh bagi kat aku terus projek ni..

ok projek dibahagikan kepada 3 bahagian.. A-paling susah, B-sederhana, C-senang...

selalunya mestilah bg projek senang dulu kan.. tapi aku diberikan projek kategori A.. terima ajalah.. xpa, ALLAH ada untuk membantu..

perjanjian asal aku just tolong2 ja dulu bahagian teknikal, aku mintak masa dalam 2bulan untuk aku memahami perkara2 yg asas dulu..  ngok..ngek.. ngok.. ngek... you present cost ok..   ngok..ngek.. ngok.. ngek... you present report ok...

then now, semua dah jadi my responsibility.. hari2 mesti ada ja benda2 yg boleh dapat sakit jantung.. itulah namanya peluang untuk belajar.. sat berita macam ni.. sat berita macam tu..

apa2 pun enjoy gak lah..

insya ALLAH boleh buat kot...

kappeeaq boleh, ISLAM lagilah boleh... kan.. kan... kan...

aku cuba bawa stail aku yg tersendiri.. kejujuran, kepercayaan, kesabaran, budi bahasa, semua kena ada untuk tarik anak2 buah aku supaya buat kerja dengan jayanya... walaupun kadang2 hati bengkak membara.. saabar2..

berbanding mereka2 itu yg suka guna teknik penipuan, keherdikan, dan kepaksaan... cara masing2...

alhamdulilah aku nampak cara aku boleh diterima oleh ahli2 group..

moga projek kami berjalan lancar...

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

masa aku present ari tu.. aku mulakan dengan Assalamualaikum & Good morning to all...

tibo2 ja si evaluator japannggggggg tu jawab salam, bengong tul.. tahu plak dia tu..

sekarang benda yg aku ssh skit adalah english aku yg xteror2 lagi.. hehehehe.. tah bila la nak insap..

tibai ajalah..

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

duduk sorng2 aku terfikir.. macam mana aku leh dapat jadi leader projek ni.. aku ni xda apa2 kehebatan pun.. nak kata cerdik tu,, entahlah.. biasa2 aja...

mungkin inilah antara doa2 insan lain yg telah dimakbulkan..

teringat masa hari raya lepas, aku tiba2 ubah trend dengan memberikan duit raya pada mak2 saudara yg tidak bekerja.. aku sngup ketepikan duit dari membeli baju raya baru, tudung baru...

marilah kita sama2 ingat insan2 lain yg susah..

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

balik kerja tadi.. radio ikim anounce tempat2 ada kuliah agama... tiba2 aku terdetik.. smpai bila aku nak balik keja sampai lepas magrib.. smpai bila aku nak luangkan masa jadi begini?

insya ALLAh target aku cuma dalam 2 @ 3 thun ja kot tuk jadi ketua projek..

walaupun masih belum berkahwin, hidup kena diteruskan.. akhirat jua perlu diingatkan... aku xboleh terus lalai dan alpa dengan dunia ini..

sahabat2.. tolong ingatkan aku ya.. target aku sekarang, aku nak belajar satu sistem pembuatan mutucikal, engin dah tahu, final test dah tahu, buka pasang dah tahu, frame metal dah tahu, cat mengecat dah tahu, cuma patri ja da lgi skit2 nak tahu, then dalam bidang pembelian dan cost yg masih lemah. yg tu aku kena curi2 idea dari bngsa kappeeeaq..

then skarang dalam design pun dah serba sedikit dah tahu.. then pas ni aku nak berenti, samada buka bengkel sndiri @ aku g mengajar dak2 yg malas nak belaja baca buku tapi suka teknikal,, hehehe mcam aku...

kalau pas 3thun aku mcm dah lupa diri.. tolong ketuk skit kepala aku ni k.. xpun anto ja 1 sms yg pedas skit.. bg aku tersedar dari mimpi untuk mengejar dunia ini...

tah apa aku merepek xtau...

__________________________________________________________________________________

cover kipas stand kalau lama2 xdicuci akan jadi berkarat.. so bila ada habuk, tolonglah cuci.. cuba biaq lama2 xcuci.. then bila cuci, dah terlambat, dah berkarat...

begitulah hati kita.. sentiasa kena dibersihkan.. jangan biar.. biar.. biar.. akan jadi hitam

faham?

Related Posts with Thumbnails