10.10.10

Work In Progress - Done

Alhamdulilah.. siap semuanya.. macam nilah rupanya masa final... saja tunjuk yang akhirnya result dulu.. buat tontonan reader2 yg sudi singgah ke sini melihat aku merepek2 smpai 4entri.... gigih sungguh aku dan reader.. kau jangan nak kata INI JAH HASILNYA.. t aku tampau nak? muahaha... t kau g tengok masa keadaan xteratur.. gambar kat bawah..


kita hidup ni sementara.. apa yg tahu.. kongsi2lah.. kalau xberguna kat orang2 yang mengenali aku.. mungkin berguna kat adik2, anak buah @ anak2 kita nanti.. dan mungkin berguna kepada reader2 yg aku xkenali yang gigih juga membaca aku merepek2..

faham? xfaham.. xpalah.. hehehe..

selain itu, saja nak memahirkan lagi dalam seni ambik gambar nih.. mencuba dan mencuba tuk dapatkan shoot yg terbaik... dapat lagi ilmu cara tuk shoot..


jom terjah di tempat kejadian...

ni keadaannya sebelum terhasilnya sedikit kekemasan itu... keadaan asal..
ada perubahan x bila rak2 aku dah siap? kau scroll balik ke atas.. tengok balik sebelum n selepas.. bnyakkan perubahan.. ok dah jangan kutuk aku..

aktiviti ketuk mengetuk.. atau kena bom...
rak aku tu memang turun naik.. sebab masalah tuk paku2... nantilah aku buat satu entry lain.



Sedikit tips dari pengalaman lepas...

so anda boleh cuba.. designlah rak apa2.. agak2 yg bersesuaian dengan kegunaan anda.. ukuran semua ikut anda.. ini contoh 3 rak sebelum nih yang di buat.. kalau kita nak g beli kat kedai.. mana nak dapat macam yang kita nak... ukuran ikut saiz kita.. berapa kotak kita nak.. berapa tinggi @ lebar.. smua boleh jika anda mahu mencuba...

 masa design itu adalah yang paling penting.. ukuran mesti betul.. jangan lupa ambik kira thickness plywood.. masa draft tu... tulis siap2 setiap ukuran bagi kepingan2 kecil.. supaya kepingan besar di luar akan sama ngan yang kecil2 di dalam bila di tambah semua ukurannya.. contoh macam ni.. X=A+B+C+D+E....

Ni rak yang dibeli... then tambah skit plywood..

beza buat rak sebiji @ modified rak yg sedia ada..

rak sebiji
  • lebih senang
  • pas potong plywood terus ketuk2.. dah jadi sebiji..
  • baru gosok ngan kertas pasir n tampal celent
  • cat mengecat semua sebijik objek
  • suka hati nak letak dimana2 saja 
rak modified
  • agak susah
  • pas potong gosok ngan kertas pasir + tampal celent
  • cat sekeping2
  • ketuk2... bersambung ngan rak asal..
  • fix.. xboleh diubah kedudukan dah 
 dah abis merepek2...

banyak kelebihan kan bila buat rak sendiri..

SELAMAT MENCUBA... =)

mission complete.. sekian untuk report assignment kali ini.. ada projek baru.. tentang rak juga.. kalini ada segitiga pulak...
Related Posts with Thumbnails