4.10.10

Work In Progress - Draft

Eh asal kau potong trip semua entri lain? kau tu baru jah diambil ptg tadi.. =)

kobar2 punya pasal.. nak share ngan pembaca2.. muahaha.. sangat perah santan.. yelah.. masuk lif mesti tekan sendiri kan..

Apolah plak orang tua nih nak buat... aku tahu itu mesti ayat korang... hahaha.. baik aku taip siap2..

Antara design terbaru.. hehehe.. xdalah.. aku nak buat partition tuk barang2.. semak sngat.. bukanlah semak.. benda disusun dengan baik.. then bila lama2, akan jadi tungang langang.. so aku kena ambik action..

alhamdulilah.. ptg tadi melimpah2 idea yg datang.. syukur ke hadrat Ilahi yg membuka pintu hatiku.. sambil jaga kedai.. sambil ukur2.. sambil membayangkan macam mana rupa bentuk yang aku nak.. sbb bila silap ukuran.. dah susah.. plywood sudah dipotong nanti... nasi dah jadi bubur..

ni baru separuh draft..

apa yang penting adalah.... kertas dan pen.. pensil pun bolehlah..  calculator...  aku kan  pemalas nak guna otak..  setakat tambah tolak bahagi pun nak guna calculator..  dan yg paling penting.. pita ukur..

comel x? kecik aja kan.. baru beli semalam.. harga RM3.80.. max 2meter..  berbanding yg macam stanley tu boleh ukur sampai 3.5meter.. bolehla kan.. aku nak ukur benda2 kecik jah.. senang nak letak dalam poket.. memandangkan pita ukur IKEA aku sudah teruk coz basah2 haritu.. dah nak hancur ha..
 

apa kaitan ngan tajuk entri? just bagitahu bahan asas tuk draft kerja2.. cita2 nak jadi arkitek n pereka dalaman xjadi.. so dah xda keja nih.. aku nak merasa juga jadi arkitek ngan pereka dalaman kecilan.. agak2 boleh x? kira buat pandai2 sendirilah.. =)

sapa yang pernah mai kedai.. dia akan tahulah macam mana serabutnya.. hehehe.. projek buat rak sebelum ni kira dah setlekan 2/8 dari tempat yang paling serabut.. bila siap partition nih.. akan siaplah lagi 4/8 masalah.. insya ALLAH.. kalau aku kuat berusaha this week... dalam 3hari boleh siap kot.. hope malam aku tido awal.. xdalah aku melangut depan laptop smpai ke subuh.. eh boleh kah.. nak mengecat lagi... nak mengetuk lagi..

next entri aku ajar macam mana dari sekeping papan plywood tuk buat rak@apa2 ajalah yg anda nak buat....  


nota tangan-->  
  1. measuring tape tu walaupun comel, tapi xda benda alah tuk lockkan.. so kena sentiasa kedua tangan kena peganglah nak ukur apa2.. kalau jenis besar semua ada lock.. xdalah terkial2 sngat.. sebelah ukur.. sebelah dah boleh menulis..@record reading.. masing2 ada kebaikan n keburukan.. 
  2. as engineer aku rasa sesuai guna yg kecik.. coz nak g serbu production buat reject @ x.. then nak gaduh2 masa meeting.. memang sesuailah tuk letak dalam poket.. apa2 jadi senang.. usung ja kemana2 nak pergi.. jmpa customer @ supplier.. bagi operator perlu guna jenis besar.. sbb ada lock.. xkan nak terpegang plak..
  3. measuring tape bukan tukang rumah aja yg guna.. =).. kat kilang electronik pun banyak gunanya.. terutama tuk board2 PCBA dan yg ada guna wire.. tuk measure thickness, width n length 

Related Posts with Thumbnails