31.1.10

Cari Siput Kepah

 
Arini aku ajin skit.. pagi2 dah g p cr siput.. kul 8.30am p... kat pantai esen permatang damar laut.. dr umah dekat ja.. xsmpai 5mint.. tp aku p nek keta gak.. coz dah smpai sn.. kn jln kaki lagi msk dalam..  jln ambik masa dlm 15mint dr jln besar.. nek motor pun boleh.. tp sbb skarang aku tngah dlm proses dok bakar lemak.. so xleh nak ngada2 nek motor.. tuk arini xbawa hanan.. dia dok membuta lagi..

Aku xpnh tngok air laut surut macam arini.. dah berpuluh kali p.. tah2 beratus kali.. nilah 1st time tngok air surut jauh.. mula2 pegi dlm keaddan xbrapa iklas.. coz dok penin2 gara2 malam td tdo kul 3.30am.. bila dok korek pasir.. skali jmpa berpuluh ekor siput.. br rasa excited.. ni br duduk kat 1tmpat ja dah dapat hasil mcm ni.. mmg kalau aku tamak.. xblk lg nih.. tp memandangkan baldi dah penuh.. matahari pun makin meninggi.. knlah beransur balik.. jln2 sekitar batu2 kat situ.. ternampak sejenis agar2 laut @ seolah2 bnda tu akan jd batu karang pun mungkin.. berwarna purple, kuning, silver dan biru pun ada.. brulah mnyesal xsudah kerana xbw hp.. kalau xleh kongsi tngok.. xsngka sunguh batu2 ni xdalah dikategorikan laut dalam.. cm slalu datag air pasang.. batu2 ni smua dah tngelam.. aku bersyukur sngat2 dapat melihat keindahan sebegitu...


Balik masa naik keta tngok jam br kul 11.00am.. wah kutipan dalam 2jam ja dah bnyak ni.. smpai kat kedai trus timbng. agak2 berapa kilo.. 9kg.. mmg xsngka.. si kepo aku tu pun mcm2 lah bertanya.. apa ni.. siap nak tokak2 lg.. sapa2 nak beli.. sekilo RM3.00..
Related Posts with Thumbnails