18.5.11

Adaptor

Mahal juga erk adaptor nih.. kalau xpenting.. xda lah aku beli.. dah lama rosak.. aku bedal guna adiknya adaptor.. skarang dia dah nak guna balik... terpaksalah beli juga...

sedikit perbezaan dengan lama n baru.. yg baru dah da new design.. nampak lebih kukuh lagi... yang lama.. ada wayer yg dah terputus.. sorilah xdapat nak capture.. malas nak ambik betul2.. hehehe..

yang baru adik ambik kat dia.. xkisahlah.. jnji ada.. ok pas neh.. biarkan aja wayer ni terikat baik2 macam ni.. masa nak simpan.. wayer jangan main serabut aja.. hehehe.. sbb tu lah boleh rosak.. aku kan usung jah laptop kemana saja sebelm nih.. kat kedai pun aku usung.. jab dalam bilik.. jab depan tv..

nak kongsi sedikit pengalaman.. memang susah nak ambik gambar sesuatu objek jika color hitam.. contohnya adalah adaptor ni lah.. macam mana nak menunjukkan ianya adalah petak dan nak fokus di mana wayernya.. time keja dulu aku selalu gak dapat masalah ni.. kena capture beberapa kali n  objek tu pun kena di gerakkan2.. atau di pusing2 tuk mendapatkan pengcahayaan yg betul2 terang.. coz tuk tangkap objek gelap aku lebih suka offkan flash.. cuba anda plak.. senang x.. entah bagi aku agak susah lah..
Related Posts with Thumbnails