4.5.11

bila budak2 mula melukis dan menulis...

mula2 conteng dinding dengan color pensil.. xtahu sapa yg buat.. tanya hannan dia kata hakimi.. tanya hakimi dia kata hannan...

nampak x kat atas kayu tu.. huruf A.. conteng dengan maker tah bila masa dia conteng.....   ni dia pura2 buat kerja sekolah.. nampak ja aku balik dari kerja.. terus lari kat atas pondok dan berpura2 buat kerja sekolah.. padahal sebelum tu dok kayuh basikal.... macamlah aku xnampak...

dicontengnya fail resipi masakan mak dia.. kat kertas tu pun gagah juga nak conteng skit2..

sampailah kat atas plastik nih.. xtahu apa mesage yg dia nak sampaikan....

bukan setakat di buku dia nak menulis.. botol air pun dia nak lukis juga..

nampak x. dekat huruf N tu.. dia kata ada huruf A besar.. masa dia main conteng2 ni, dia baru blaja sampai huruf D..  kalau huruf V pun dia kata A juga... cuma terbalik dan tambah palang dia kata.. suka betul dia cari huruf2 yg tersembunyi...

ni selang beberapa hari berikutnya... bukan saja dalam bilik dia.. kat belakang dinding ni (luar bilik) dan termasuklah dalam bilik aku jua.. adalah macam2 A nya.. yg sebesar2nya. sekecil2nya.. bila masa dia tulis aku pun xtaulah..

dalam 1mg lepas tu. dia sambung kat kedai plak... aku dah malas nak g ambik gambar.. coz aku dah start keja.. masa limited skit..  gambar ni aku kata kat dia nak bagi kat polis.. suruh tangkap budak yang suka conteng dinding..

yang ni bila masa xtahulah.. dengan pensel plak... nampak x A nya...

ni cadar kat dalam bilik aku.. haish... nak marah pun xsampai hati.. budak tengah semangat nak belajar...

 
last dia conteng kat sini... sabar ajalah... so far masa entri ni di publish.. dia dah tahu sampai huruf Z.. alhamdulilah Allah mempermudahkan urusan dalam mendidik anak yatim ini...

suatu hari aku blk dr kerja.. lapo.. buka tudung salji.. aku terus tergelak... inilah hasilnya.. smpaikan ke telur rebus ni dia nak conteng.. cuma versi apa xtaulah.. bila tanya hanan dia kata farhan yg buat..
Related Posts with Thumbnails