14.5.11

ketahuilah akan kebolehnya

di suatu malam yang sunyi sepi... semua kereta dah xda..

dah lewat malam.. kebanyakan stesen minyak dah tutup.. aku pun mencuba akan kebolehannya... sebelum ni xpernah test pun.. hehehe... masa nilah juga nak test power.. sempat ka sampai umah ni...

rumah lebih kurang lagi 1KM.. uwaaaa reminder range dah 0KM... janji kereta boleh lagi berjalan.. agak2 sempat x aku sampai rumah... =)

alhamdulilah sempat sampai rumah... aku pun pinjamlah dulu minyak petrol yg dalam tong khas untuk motor... big bos punya.. adalah kot dalam RM8 macam tu tuang dalam kereta ni... aik.. meter xnaik juga... maintain.. sempat kah ni nak smpai petrol pam.. paling dekat 5KM dari rumah.. belasah ajalah.. test lagi disiang hari plak.. hehehe..

xkena tolak.. smpat smpai.. terus isi penuh sepenuhnya... bila dah g keja.. malas nak g isi.. just dairet g keja.. balik keja..

wah 488KM.. boleh smpai KL dah ni... hahaha.. tipu aja... meter range tu just estimate aja.. xbetul pun...

kesimpulannya.. masa kita beli kereta @ motor.. test power dulu minyak yg sedikit tu dapat bertahan lama mana.. pastu bolehlah kita tahu sejauh mana akan kebolehannya...

kereta ni aku jarang2 naik sebelum ni.. dek kerana kancil adik dah ambik... terpaksalah aku naik kereta ni n motor secara berselang seli.. nak g over the sea tu..
Related Posts with Thumbnails