20.11.11

........

dah lama aku xupdate blog dan publish dairet at that time......

selama ini semuanya bahan yg lama2.. yg diupload bila aku benar2 rajin..

stock yg siap menunggu waktu di publish hanya tinggal beberapa entry saja lagi..

lepas tu.. entahlah.. mungkin hanya akan diam membisu..

gambar2 dalam koleksi yg masih belum di upload pun hanya ada beberapa kisah ja..

walhal.. pelbagai yg aku ingin kongsikan..

pelbagai yg aku nak bicarakan...


%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

adakah penyakit malas menyerang diri...

mungkin sudah tiba masanya untuk blog ini menyepi... 

atau terkubur begitu saja..

bila mana melihat pengunjung yg masih xjemu2 singgah di sini sebentar..

membuatkan aku berfikir kembali...

but...

aku dah xda mood untuk ambik gambar...

apatah lagi dengan keadaan hp aku yg dah rosak..

berbaloi guna... 4thn..

orang lain dah pakai yg jauh cangih manggih..

tp... ada aku kesah... haha..

*******************************************************************************

pelbagai aktiviti yg aku buat..

entah.. mod untuk upload di blog tu dah makin suram..

mungkin disebabkan masa..

mungkin disebabkan camre...

mungkin disebabkan pemikiran..

entahla...

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

masa berlalu terlalu cepat...

bila ujung mg sibuk dengan pelbagai kerja luar..

buat itu ini....

kerja paip...

reban ayam....

now bz ngan landscaping..

apa yg mak cadangkan atau sebutkan..

aku cuba buat yg terbaik..

aku hanya design n cari barang...

nanti upah orang buat..

aku hanya bantu2 ja...

syok aja melihat tumbuhan2 yg menghijau..

yg pelbagai macam rupa..

####################################################################

mg depan aku akan menceburi satu bidang baru...

aku akan blajar engin...

training selama 15hari...

syukur alhamdulilah..

walau aku seorang ja perempuan dalam department...

walau aku sorang ja yg tak penah tahu menahu tentang engin..

tp dapat terpilih untuk menceburi satu lagi bidang baru..

THANK YOU ALLAH

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

for next year...

pada mulanya aku turut dicalonkan untuk ke jepun selama 3bulan..

tp SM nak kaum adam ja..

xda rezki untuk g training di jepun..

Allah maha kaya... kita merancang sebaik mungkin...

tapi perancangan ALLAH lebih baik...

di waktu rakan sekerja di jepun.. insya ALLAH aku akan mengunjungi rumah ALLAH...

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

walau stay di sini..

satu tanggung jawab besar yg akan aku tempuhi selama 3bulan tanpa rakan2 sekerja..

kerja2 depa akan dibahagi2 kan..

bos kecik dan bos besar memberikan harapan yg tinggi untuk aku...

alhamdulilah.. bnyak idea2 aku yg mereka terima..

banyak idea2 aku yg telah dilaksanakan..

alhamdulilah.. syukur YA ALLAH dengan segala yg kau berikan kepadaku..

walaupun kadang kala nampak macam selumber ja aku cakap.. hanya sepontan..

walau aku yg paling kuat melawan bilamana aku rasa ianya tidak benar..

walau sesetengahnya berpesan.. jangan lawan bos sngat.. nanti kenaikan gaji & bonus kurang..

tergelak aku... hai manusia... manusia.... kenapa tidak mahu bekerja bersungguh2...

seiklas hati tanpa mengharapkan apa2 balasan...

rezeki itu bukan datangnya dari bos.. ALLAH yg menentukan segalanya...

segalanya akan terbayar balik... yakinlah dengan janji2 ALLAH...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

semenjak dua ni.. aku terasa kelainan... aku mula rimas dengan lagu2 yg didendangkan di radio..

apatah lagi dengan panggilan %&#()&^ yg tah apa2..

aku tukar siaran ke berita nasional..

then bersambung dengan hari ini dalam sejarah..

then sedikit ceramah tentang kehidupan..

terasa lebih tenang.. dari yg bergelak tawa xtentu hala..

balik kerja.. aku lebih selesa dengan siaran radio yg siarkan ceramah agama... yg berbicara pelbagai topik..

terasa diri ini terlalu kerdil.. terlalu hina.. terlalu banyak aku masih tak tahu...

tentang adab.. tentang solat... tentang kehidupan. tentang dunia.. tentang akhirat...

===================================================================

bilamana aku keluar berjalan2... melihat2 insan2 sekeliling.. aku bersyukur menjadi diri aku..

aku bersyukur ALLAH membukankan pintu hati aku..

aku bersyukur ALLAH memberikan aku peluang ini...

bila aku melihat kembali tudung yg aku sedang pakai.. dah 7thn rasanya..

orang lain dah berapa kali tukar ikut fesyen terkini..

pantang kuar jenama baru.. mesti beli....

bila aku melihat plak baju yg aku pakai.. eh yg ni dari form 5.. dah 10thn...

hahaha... jimat2... entahlah..

masing2 punya cara dan citarasa yg tersendiri...


cukuplah sekadar bersederhana...

bila orang bergaya bersolek sana sini... ada aku peduli..

`````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````

hidup ini hanya sementara...

entah esok entah lusa kita akan pergi untuk selamanya..

bila terasa nak bertaubat.. segerakanlah..

ap yg terdetik nak lakukan.. cepatlah buat..

nak buat benda baik.. jangan tanguh2kan...

terutamanya dari segi ibadat dan sedekah jariah...

bila mana tangan kanan memberi.. tangan kiri pun tidak mengetahuinya....

membayar segala hutang yg sengaja tidak dibayar...

sementara masa masih ada.. ayuh mari kita sama2 berubah ke arah yg diredoi oleh ALLAH..

beribadahlah.. belajarlah tentang akhirat..

dekatkan diri dengan ALLAH...

jangan hanya terus hanyut dan leka seronok akan kehidupan di dunia..
Related Posts with Thumbnails