7.12.11

penyibuk

di suatu hari..
aku tengah menanam pokok..
cabut2 rumput skit..
tiba2..

penyibuk ni datang n terus ja angkat pokok bunga tahi ayam  yg dah mati ni.. tadi aku kumpul2kan bersama rumput2.. terkezut den.. aik.. xsuruh pun dia angkat...

tiba2 lagi.. setelah dibuangnya ranting pokok tu.. dia datang dengan bawa benda alah kuning ni.. alamak nama apa tah.. aku dah lupa.. tah mana2 dia p ambik aku sendiri pun xtau wujudnya benda alah ni kat umah aku.. dia ambik then isikan ngan rumput2 yg dah aku cabut tadi..


aku hanya memerhati n tangkap gambar curi.. walaupun dia tolong ngan rela hati tanpa disuruh.. sifat kanak2 masih ada.. saja ja dia nak lalu jalan yg susah.. lalu ikut pokok..

tahu plak dia nak g buang kat mana.. kat tempat bakar sampah ni..

walaupun agak nakal kadang2 nya.. aku bersyukur.. ALLAH memberikan sesuatu kelebihan pada anak yatim ini.. alhamdulilah...
Related Posts with Thumbnails