20.4.12

Random ~ Makan-makan di hatyai

jagung yang pelbagai warna.. xda perasaan nak makan pun masa tu.. so xtaulah apa rasanya... adakah macam jagung biasa @ jagung manis.. masa tu just mintak izin kat tauke tu tuk ambik gambar..

depa ni mmg sangat rajin n kreatif.. hinggakan buah nenas ni pun di buang kulit dengan cantik.. buah mempelam xsmpat plak aku nak shoot.. bila tengok depa kupas buah pelam n terus masukkan dalam plastik.. mmg cekap n pantas..

 buah berangan yg digoreng menggunakan mesin... depa ni mmg maju bertapak2 lah dari negara kita...

 roti pisang.. nak mencuba.. tapi macam was2 pun ada.... so xjadilah..

songtam... mmg terkenal kat sana.. kadang2 islam @ x pun kita xtahu.. apa2 pun.. sebelum beli apa2 makanan, pastikan ada banner @ tanda halal.. yg tu leh cayalah skit..

 stawberi yg masih segar.. mai kot mana xtau.. yg aku tau kawasan sini semuanya panas..

 air buah yg pelbagai jenis...

 lengkong besar punya...

wafer yg pelbagai jenis intinya...

aiskrim pokcik yg suka marah.. kat sana kalau nak beli apa2.. kena terus beli.. depa xsuka orang tanya banyak2 kali.. t mulalah depa hempap2 barang... xpun terus xbagi masuk kedai depa n terus halau suruh pegi kedai lain.. wakaka.. aku pun xtau apa salah ku..

aiskrim coconut ni mmg best... aku campur kacang + pulut...

 
pulut ayam kira mmg makanan wajib untuk aku... yang ni kalau xtry... mmg rugi... masa nak makan pastikan kuah cuka cili tu digaulkan dengan pulut.. barulah kena gayanya.. kalau setakat makan ayam ngan pulut ja.. mmg xkenalah gayanya... pulut tu dikukus.. so keraslah.. untuk melembutkannya.. kenalah letak kuah.. 


Related Posts with Thumbnails