19.9.12

=|.... doa.... =@

malas tul nak update...

da gambar2 yg dah basi untuk di kongsikan.. but.... no idea... macam mana nak mengolah..

aku dah buat meeting ngan dak2 section aku.. kalau betul2 nak aku stay kat section.. tolonglah sungguh2 tolak tawaran new model tuk request aku ke sana.. kalau jadi.. next month kena transfer...

aku dah bgtau.. aku ni jenis xkisah.. letaklah aku kat mana2 pun.. Insya ALLAH aku tibai ja buat kerja apa2 pun.. selagi aku mampu lakukan aku buat.. bila xmampu.. aku resign.. hehehe.... apa susah kan..

skarang pun aku masih lagi ada plan untuk tempoh masa setahun dua.. masih nampak hala tuju untuk section aku.. macam2 pembaharuan.. masih belum final untuk setup training engine.. masih belum berjaya menarik insan2 yg di bawah untuk naik sama2...

di new model.. aku nampak ada jalan baru yg dibuka.. semua dimonopoli oleh kaum kafir.... ini peluang aku sebagai umat Islam untuk masuk ke satu dunia baru..  yg mmg susah untuk diberikan peluang ini.... diberikan kepercayaan...  macam2 ilmu yg aku boleh belajar.. dalam masa yg sama aku boleh berinteraksi dengan section lain dengan lebih mudah... yg seagama denganku..

teringat kata2 sahabat.. aku ni tauk ja kat mana2 pun.. akan tumbuh ja.. betul kah? entahlah..

dalam 2mg ni.. macam2 yg aku nampak.. mmg aku masih belum bersedia lagi.. mmg tension bila berada di situ.. semua masalah kena di fikirkan... aku rasa xmampu pikul tanggungjawab tu...

di masa akan datang.. Wallahhualam.. kalau betul ianya dah ditetapkan.. kenalah aku mengubah lagi cara kehidupan.. dengan situasi pekerjaan yg baru.. kena reset semula azam.. mmg kena kental.. tunggu ajalah..

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Berdoa...
 aku hanya mampu berdoa.. meminta itu dan ini...

 aku hanya mampu berdoa.. mengadukan tentang nasib ini..

 aku hanya mampu menadah tangan... dan menangis teresak2... bermujahadah sendiri...

 aku hanya mampu berdoa... dan terus berdoa.. walau jodohku masih belum tiba..

 aku hanya mampu berdoa dan berdoa.. walau ada yg kata aku tidak berdoa bersungguh2..

aku hanya mampu terus berdoa... segalanya datang dari pada NYA..

************************************************************************************

dalam setahun dua ini.. aku melihat kembali..

apa yg aku ada.. apa yg orang lain xda..

apa yg aku xda.. apa yg orang lain ada..

aku dimurahkan rezki dengan pekerjaan...
orang lain dimurahkan rezki dengan anak2...

aku dipermudahkan hidup dalam keluarga yg sederhana...
orang lain hidup didalam kesengsaraan derita kemiskinan..

aku masih ada kuderat untuk bekerja..
org lain masih banyak sengsara untuk bngun berjalan...

semuanya ada baik dan buruknya..
cuma macam mana cara untuk menerimadan meneruskan liku2 kehidupan ini...
Related Posts with Thumbnails