9.9.12

Kemalasan melanda.. random merepek2

hmmmm... aku hanya mampu mengeluh... =)

ada permintaan untuk mengupdate./... thanks sahabat..
idea adalah skit2.. gambar2 yg dah berkurun masih belum update...

macam2 yg buat aku terhenti seketika.. laptop dah yg makin uzur.. asyik "hang" n lembab.. ngan broadband yg tah apa2 xda line.. nak beli yg baru.. xkot.. bukan benda penting pun.. jelaskan hutang piutang dulu.. hehe..


ngan masa yg begitu mencemburui.. macam2 yg nak buat...
antara kerjaya dan busines keluarga.. membuatkan aku terbahagi dua...

usia yg makin meningkat membuatkan badan terasa letih.... kesimpulannya... aku hanya kroh2..
btl2 dah tua rasanya.. aku hanya boleh layan radio ikim.. kedah fm atau radio penang.. yg mmg org tua2 dengar.. kalau denga yg rancak2 buat aku rasa tertekan... lagipun xda input apa2 untuk di sana kelak...

alhamdulilah kerja2 di kedai hampir selesai.. adalah kot dalam 8% lagi yg masih xfinal nak susun barang kat mana..
da modified skit kedai tambah dalam beberapa kaki... nampak lbh luas n lbh selesa skit..
tika seorang abg tu datang dan berkata.. bgslah besarkan skit kedai sementara org tua masih ada... bergenang airmataku ini..

alhamdulilah... mak dah boleh berjalan kembali, setelah membuat operation lutut.. masih perlukan tongkat sebagai sokongan tika berjalan.. dah kembali keluar rumah berkebun... setelah hampir sebulan hanya di atas katil.. hanya bngun bila ke toilet.. itu pun dengan bantuan tongkat yg berbentuk C...

hari ini aku tiba2 jadi blank bila mendapat satu perkabaran... aku di request tukar ke section lain.. sblm ni aku hanya ingat ianya hanya satu khabar angin.. kini dah menjadi kenyataan.. aku yg dah sebati di section quality dan iso tiba2 nak kena buat kerja new model.. sblm ni aku hanya support bg new model.. kini aku di pilih untuk menjadi sebahagian ahli  project leader... persoalannya.. mampukah aku? sekarang yg hanya support bg section aku yg hanya sedikit pun dah terkial2.. english aku pun terhegeh2... macam na nak present..

dulu aku selalu marah2 bila new model request yg tah apa2, kini aku plak yg nak kena request kat orang.. abislah aku dipulaukan nanti..dikutuk habis-habisan.... wakakakaka...
kadang2 kita hanya mampu merancang apa yg terbaik.. tapi perancangan ALLAH adalah lbh baik.. mungkin inilah rezki ku.. mungkin diberkati dari doa insan2 yg sentiasa mendoakan ku.. 

tadi berbicara bersama mak, bapak, along.. semua suruh try dulu.. kalau dah terima... maknanya bermulalah kembali xda maknanya aku nak punch card kul 5ptg... uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... abislah record2 aku punch card tepat 5.00pm.. 5.01pm.. sahabat2.. please comment... any idea?

beberapa hari lepas ada sahabat datang menziarah.. dari JB.. siap bawa anak.. aku yg dah rasa dah cukup matang.. xdalah nak terasa apa2.. sbb aku kan masih single.. =)... katanya ralat plak kalau xdatang singgah jumpa aku bila alang2 dah ada di penang.. terharulah plak aku.. mulanya orang lain yg nak datang... tp org lain yg smpai.. itulah segalanya kita xtahu.. kita hanya mampu merancang dalam kehidupan ini..

semua dah makin dewasa... xda  dah nak emo2 macam zaman muda2 dulu.. hihihi.. dah tua kan...  

walaupun aku masih belum berkahwin.. alhamdulilah.. ALLAH memberikan aku peluang merasai mempunyai seorng anak... hari2 nak kena bebel2 kat hannan... keja sekolah dia xmau buat.. macam2 yg nak kena didik anak kecil tu..

masa terus berlalu dan berlalu.. cuma kita ja sedar atau x.. macam2 yg nak buat.. macam2 yg nak ikut trend.. macam2 yg buat kita lalai.. apa yg pasti.. buatlah keputusan yg terbaik..

niat nak beli dslr... kini terus pudar...
niat nak ambik lesen B full.. kini dah terhapus... aku xsempat nak p ambik.. L aku pun dah mati.. xjadi dah kot..


semua ada hikmahnya..

Related Posts with Thumbnails