20.2.10

Balik Kg

aku smpat lg membeli goreng pisang kegemaran,.. teringat juga artikel dlm berita suatu masa dulu, cok pisang utara terkenal dgn rangupnya dek kerana digoreng bersama2 straw,.. benarkah fakta ini?

kg behor inai...

 
inilah breakfast kegemaran aku.. kueh pau malaysia.. da inti ikan bilis ngan sardin, balik perlis ja mmg wajib beli, yg pulut ni plak dipanggil pulut inti.. sedap.. along pun masak pulut daun palas,... makngah aku pun anta pulut... rezki pulut pagi tu..
 
lepas ja sarapan, aku lepak kat ruang tamu.. aku tertarik dgn sesuatu diatas tv, ye ada dua ekor katak.. tok masih simpan lg.. aku tersnyum.. terkenangkan seseorg yg jauh.. 
pas breakfast kami g kait asam, then g beli belacan.. belacan ni kira glamor la jg kat kedai bapak, smpai ada mak2 yg tulis kat kertas **belacan Paksu 2 ketul** apabila suh anak2 dia mai beli kat kedai,..

 mkn tngahari kami pulut ayam ja.. cara mkn, tuangkan kuah cuka tu atas pulut... mkn skali ngan ayam + bwng goreng.. kuah tu rasa cuka+manis+pedas.. sedap.. 

dah nak magrib br kami smpai penang.. sungguh cantik viewnya.. melihat matahari terbenam.. aku yg ala2 pelancong yg pertama kali datang.. tah apa2.. menikmati ciptaanNYA,... sorilah.. cermin keta koto.. 

Related Posts with Thumbnails