2.3.10

Tika aku di airport…


Yey…. Arini aku berpeluang tuk guna mesin ni tuk print boarding pas… sblm ni asyik out of servis ja.. senang ja.. bgs gak.. xgadoh beratur pnjang2... tp slalunya xleh nak guna… amat mnyedihkan bila dah guna alat moden tp xleh nak aply.. 
 sementara msk dlm.. seperti biasa.. aku akan lepak mkn wafer dulu..  sedap, rangup..  nikmatnya.. hikhikhik,.. Aku smbat sembang2 ngan sorg chines yg nak ke Bangkok, bestnya.. bila la aku nak p.. 
then singah jab tuk tngok bag fav aku, ye dgn harganya tu,.. bt aku tertngguh2.. bila lah nak beli nih.. promoter dia siap cita tntng beg2 nih.. mmg laku..  masa CNY ari dia ckp smpai kosong smua rak, nib r ja smpai.. ish nak beli x nih.. tp disebabkan aku yg suka travel, mmg sesuai sngat.. ada roda leh tarik.. leh galas gak.. leh letak laptop… xda la besar gajah cam beg camping aku tu.. yg kn isi penuh br best tuk galas..  ish3… ish3.. sabar2.. tngok budget bulan ni..
then dah chek in, aku mst lepak2 tuk minum the tarik yg berharga RM5 ni.. teringat lagi masa aku nak ke kuching sblm ni.. pakcik yg beratur depan aku tnya berapa harga the tarik,… Astaqfirullahhalazim, teh tarik smpai RM5.. sabar2 dugaan.. aku hnya mampu tersnyum.. pakcik tu otw nak g umrah masa tu.. padahal aku leh ja minum kat luar… entah dah jadi habit kot.. lepak2 minum smbil tngok view kapal terbang take off and landing..

Ni ajalah beg yg dibawa.. xpyh susah2 usung bnyak2..  Alhamdulilah tiada sebarang delay tuk kali ni.. syukur sngat2..  aku ambik kesempatan tuk tngok view sekeliling time take off, cantik sungguh view, dapat tngok tmpat aku lepak2 mandi manda kat laut, tmpat aku cr siput kepah.. mmg cam dalam map tul bntuk muka bumi tu.. bkn sngkan nak tngok.. gambar, xsmpatlah.. camre aku kan kn off, xleh nak kongsi tngok view penang, mailah naik tupen siang… bukan aku ja  yg jakun, guy sblh aku pun sama gak.. dia pun dok jngok smpai teleng kpla2… disebabkan letih sngat, aku pun tertdo.. walaupun perjalanan just 1hour.. siap berpusing2 360darjah sblm aku btl2 rasa nak terjatuh, masa tu br segar bugar.. mst org sblh kata cam nalah dak ni leh trtido smpai cam tu.. air liur xda leleh2.. oklah tu.. sedar2 ja terus tngok view awan2 kat JB.. cantik2.. mcm2 bentuk leh tngok, ada cam tikus, ada cam apa street tah, binatang kuning tu,.. mcm2 lah.. aku mmg suka tngok view awan… sori ek xdapat capture gak..
Tupen landing, dalam ati aku cakap, asal naik ja tupen mst dok kat tngah2, btl2 area sayap,.. hai xda kesempatan dok depan, masa landing tu, aku berkesempatan tngok cam na tupen nak tahan angin tu, cam na sebahagian sayap tu move dr 0 darjah, then gerak ke 5 – 10 – 15 – 30.. dan last skali kat sayap tu akan naik satu slide kecil yg akan naikkan tuk tahan angin, wah bijak2.. sblm ni slalu tngok tp xperasan, arini mgkin sbb aku ngutuk2, ALLAH dah tunjuk kat aku kelebihannya..  ** masa blk aku berkesempatan dok barisan ke 4.. aku xbeli pun tuk fav seat tu.. ALLAH dah dngar doa aku… =)…  aku bnyak sngat komen sbb sepanjang naik asyik dok tngah ja**    
aku masih xfhm  knp msti tulis cam ni kat atas sayap..  don’t walk at this area, mmg la xleh jln kat sini..  mst da sbb tertntu.. lawa gak senainya lapngan terbang, aku ingat besar, tp da 4terminal ja,.. sblm trun kat escalator, aku nmpak satu poster.. uwa… dah lepas, kalau la pesta layang2 ni ada lg, aku nak paksa olin bw aku g pasir gudang ptg tu jg… perlu ka ingat memori lalu? Perlu2… area luar br ada construction.. aku kn jln selama 3minit tuk ke arriving bay sementara..  entah kat lorong tu dah tulis siap2 perjalanan 3minit..  masa blk aku tngok 2minit ja..   balik pun dapat try guna mesin tuk print boarding pass.. yg ni cam len skit.. pikir2 blk kiranya semua flight from penang ke sluruh msia aku dah cuba… KL, kuching, KK, JB.. tq airasia.. walaupun tambang murah, duit aku dah abis hamper 3k sepanjang 2thn ni yg asyik g sana sini.. oklah kan dr aku beli just for one flight, better r, Pen-Kl 4x, Pen-Jakarta, Pen-Jb 2x, Pen Kuching 3x, Pen-KK 1x, KK-Tawau 1x…  bila nak berenti be’at nih…  nnt akan tiba jua waktunya…

Related Posts with Thumbnails