15.3.10

Oh bila si dia dah sakit

Selama 2mg begulapan dalam gelap.. bila nak kunci alarm terasa akan kepayahannya.. nak kena meneropong dr suatu suatu sudut.. cukup gelisah bila msg berbunyi.. hnya mampu melihat siapa yg hantar.. agak2 la tekan dgn harapan huruf adalah betul.. begitu ssh kan bila hilang satu kenikmatan.. skrin mnjadi gelap gulita.. hnya ada samar2 cahaya saja.. pada mulanya hnya separuh sahaja yg bergelap.. makin ari mkin malap seolah2 lampu minyak tanah yg kehabisan.. oh tidak.. si dia dah sakit..

bila perlu mgunakan camre tuk diambil pic reject bt tatapan suplier, ku gagahkan jua guna seolah2 adanya gambar di skrin.. dgn agak2 menekan stepnya.. dapat jua ku transfer pic yg dikehendahi walaupun screen nya gulap gelita.. sedih.. setelah 2thn 2bulan... adakah riwayatnya akn tiba.. tidak.. tidak.. tidak.. aku terlalu mnyaynginya.. antara  bnda termahal yg penah dimiliki.. xmgkin akan ku guna hnya seketika waktu.. oh tidak..

Masih tercatat di reminder 3 Jan 2008.. seorg shbt yg letakkan.. setelah berapa lama br aku perasan ngan reminder itu.. "Beli nset bru...:)" shbt yg sama menemankan ku tuk berjmpa dgnnya.. 1st time date aku sudah tertarik akan kehebatannya..  di Jusco Wangsa Maju kami bertemu..

3ari lepas akhirnya ku mengalah jua.. kuarkan simkad.. pnjam hp arwah abg ipar ku pada along..  argh.. satu lg perit.. sejak ku kenali hp.. hnya nokia yg penah dipakai.. aku amat2 ketingalan dalam  model2 yg lain..  tah berapa kali tersend sms yg belom abis ditaip.. maaflah kwn2 ku..

mlm tadi aku mntak pertolongan adik tuk g anta si dia ke Bukit Jambul...  **eh jab.. busu Yan nak ikut x?**  pada mulanya  dikatakan skrinnya yg rusak..  tp setelah dibaiki..  inilah yg rosak.. Riben..
harga boleh tahan gak.. aku yg ketiadaan money skarang.. terpaksalah mngunakan banker2 yg ada.. cukup bulan byr ek.. aku kembali tersnyum.. si dia dah sihat kembali..

walaupun diluar bajunya dah agak lusuh.. tp aku ttp sygkannya.. penah jua shbt yg menemankan aku masa 1st time date tu tngok kmbali si dia setelah 2thn.. "eh knp truk sngat nih?" hihihi.. nak bt mcm na.. ank2 buah mkin membesar.. baru2 ni hakimi baling ala2 baling bola lisut yg mmg gayanya cam nak tuju kat si pemukul bola.. pantas aja aku mnyambutnya.. penah jua seorg shbt yg meminjam tuk melihat no phone dak2 kelas, dia yg tngah excited membuat kutipan duit hadiah.. xreti nak tekan katmana.. smua color dah ilang... tambah plak dia ni jns setia ngan sony ericson.. baiklah seorg teman tu tahu buton mana tuk cancel.. hihihi..

anyway aku bersyukur si dia dah sihat kembali.. kemana-mana saja akan ku bawanya.. ku amat mnyayngi si dia.. walaupun teknologi makin berubah.. ku ttp bngga dgnnya.. si dia ttp terhebat dihatiku
Related Posts with Thumbnails