23.3.10

Koleksi Air Asia

Tah kenapa semnjak suka mngmbara naik tupen nih.. suka btl beli bnda2 yg mgkin tah apa2 kat atas awan nih.. cam menarik ja.. harga tu mahal la skit.. yg bestnya sbb special edition.. kedai yg aku tahu ada kat LCCT ja.. so sbb jarang p sana.. aku belilah masa atas awan.. tiap kali naik ja aku mst check buku yg ada dlm seat tu mana tau kot2 ada bnda2 yg baru.. pastu agak2 la kegunaannya.. then harga agak2 berbaloi x.. ni antara koleksi yg smpat di snap..

Ni antara keychain yg aku beli.. harga antara RM12-20 cam tu.. sbb exclusive.. aku beli la.. pastu mmg xkan beli smpai bila2 dah..
jam ni aku beli sbb cam menarik ja tengok jarum saat tu bergerak.. tupen yg sedang bergerak.. xnmpak jarumnya.. dr dulu aku mmg suka jam yg pelik2 kat jarum saatnya.. harga xingatlah dlm RM50++.. model tupen tu saja belikan tuk hannan benarnya.. tp bila tngok dia dok main letak merata2.. xjadilah.. smpan ja dlm almari lbh selamat.. hihihi.. harga dlm RM50++..
sbb suka travel.. aku beli gak bnda alah ni.. mula2 ingat xberguna.. tiap kali p mana2 tmpat yg jauh.. aku usung.. berguna jg.. ritu p bndung, smua pakat sejuk masa dok dlm van.. dah leh koshare selimut tu 3org..  masa kat airport aku gnkan sepenuhnya.. aku yg mmg xtau malu.. sbbkan kemengantukan.. aku tdo ja atas kerusi pnjang tu.. tp selimut gak badan..  cam malu plak org tngok nnt, bntal tiup bg angin penuh2.. n penutup mata.. sedapnya dapat tdo sementara tunggu pintu airport buka.. dalam tupen pun aku gunakan sepenuhnya.. aku mana tahan sejuk.. dalam bus pun kadang2 aku guna bntal ngan penutup mata.. dah beli.. knlah guna..  harga ada kat situ..
ha yg ni apakah bndanya.. ikutkan mmg la ada ja yg RM20++ kat pasaran.. awat yg gedik nak beli yg ni gak ek.. sbb dia cam best.. 1dunia boleh guna.. kat pasaran tu mgkin separuh negara ja yg leh guna... harga masa tu dlm RM65++ xingatlah..  design lbh kukuh.. kecil..  dah penah guna 2x.. masa p bndung.. then masa bapak  p manatah baru2 nih.. xingat dah.. yg bestnya guna kat hotel bndung.. aku gn kat plug tv.. dia pasang plug 3pin tu ja.. share ngan water kettle.. aku cabut la salah satu.. nak cas hp.. tah mcm na trus meletup... bilik dah blackout... ssh kan sbb soket  depa xda on-off.. so mcm na tu aku nak plug in bnda alah ni.. aku pun trun lah p kat reception dia.. boy dia tunjuk kat mana kotak suiz agihan dia.. oh dah tau kat situ.. aku pun try la pasang blk tngok ok x.. blackout lg.. p on blk.. dah teror wat sndiri lah.. pastu xboleh jg.. rupanya plug 3pin tu dah rusak.. hampeh tul... so pasang tv ajalah.. kosek2 p kot2 celah almari br jmpa lg satu soket.. adoi.. buang masa tul.. apa2 pun jnji aku leh charge hp yg merangkap camre aku.. =p..
balik dr bndung aritu aku smpat beli bnda alah ni plak.. apakah dia.. pasport holder.. sepanjang 4ari kat sana betapa sshnya aku nak jg pasport.. dah la pakai jeans.. nyesal btl xbeli seluar poket tepi.. aku malas la nak bw handbag2 nih.. t lagi ssh nak kena peda ja.. yg ni berharga RM40.. mmg la ada ja kat bndung jual yg murah2.. yg ni pasti kukuh.. kualiti baik punya... hahaha/. sblm org kutuk aku membazir baik aku ckp btl2.. pak usop pun terbekenan bnda nih.. so kami 2 belilah..

selain dr tu da beli pendrive, t-shirt ngan apa tah lg.. xingat dah.. yg best pendrive tu bntuk tupen airasia.. tah nama aku tauk pic tu..

apa2 pun yg kita nak beli.. jnji kita mstilah pndai berfikir.. jgn main tangkap muat ja.. ewah2 bercerita pasai shoping plak.. yelah.. kdng2 org pndang bnda2 tu mahal.. tp tahukah mereka aku akan guna sepenuh hati dah sepenuh usia yg ada.. bnda mahal.. tahan lbh lama skit kan.. beli bnda murah tp thn kejab ja... kn beli lagi.. xguna jg kan////.. apa2 pun itu hak pemikiran masing2.. aku mmg cam ni.. ada duit aku beli.. kalau xda duit aku dok diam2 sudah..
Related Posts with Thumbnails