10.4.10

Hmmmm

Masa2 yg ada nih.. aku pun meluangkan masa2 aku dgn sebaiknya.. sbb aku xnak nnt bila dah aku bz blk.. mulalah nak nyesal.. padahal salah diri sendiri xpandai nak arrange masa.. pastu bukan nak salahkan diri sendiri.. ada ja alasan2 yg xmunasabah mai tuk sedapkan ati kononnya..

smua bnda2 yg pending.. dah lama nak bt tp xterbuat2...  bila dah ada masa nih.. aku aply btl2..antaranya..

1. aku dah g derma darah Donate Blood ~ Derma Darah ..(dah 2thn dok teragak2).. 

2. dah bw hanan g nek bus rapid.. (berbulan2 jnji ngan dia nak bw nek bus).. xpenah naik bus kan.. pe'rak semacam la + excited.. aku just bw p bayan lepas.. trun lintas jalan tunggu bus tuk blk.. tunggu bus 20minit xmai2 lg.. aku sms Ila.. tnya dia dah blk keja lom.. muahaha.. niat tu tuk suh dia anta aku blk sat.. umah sewa dia belakang skit tu ja.. pas ila balas sms.. bus pun mai.. rezki anak yatim kan.. (ka aku yg xsabar2 dah.. dah bertahun xtunggu bus lompat ni kan..)

 

3. dah berjaya bt buku akaun tabung haji yg hilang dah 6thn.. niat nak start menabung kembali kat TH.. sbb skarang dah leh transfer online pakai PB.. punyalah pemalas nak g baik TH.. so buku dah ada.. pasni xterima sebarang alasan jika xmenabung di TH.. cepat kumpul duit.. cepat dapat g Mekah lagi.. jom kawan2 kita g  menunaikan ibadah Haji sama2..  p tabung haji smpai 3hari berturut2.. sapa suh bg buku ilang.. kn g LHDN la tuk cop bnda2 alah tu.. nun jauh disana..

4. g interview.. result xtahu lagi.. next week br tau.. masa balik da follower excot aku.sian plak aku tengok terkulai2.. apa2 pun berjaya ikut aku sampai umah.. mmg tabah btl.
 
da macam2 hikmahkan bila aku jadi pengangur nih.. dapat belajar macam2.. dapat memperingati macam2.. dapat tambah ilmu lagi.. mula2 masa ngangur mmg la ada gak rasa macam kecil sngat dunia ni.. sebenarnya bnyak hikmah yg kita xnampak dan terfikir..

 

Related Posts with Thumbnails