19.4.10

Ke kuching lagi..

Aku ke kuching lagi.. bt kali ke3 dlm masa 2thn ni.. 1st time p sbb nak jejak ke sarawak.. satu2nya negeri yg xpenah p ngan famly.. 2nd coz lia kawin.. 3rd knp ek// sbb dapat tiket free.. masa g KL ritu delay tah berapa jam.. dapat redeem RM200.. so kn tambah beberapa hingit ja,,. lain2 negeri aku br ja p.. cm kchg yg paling lama xp..

so sapa2 yg nek air asia pas ni. agak2 delay dalam 2jam tu.. alert la ngan email anda pastu.. masa email 1st time dapat dia just cakap anda dapat adiah.. xbgtau adiah apa.. aku yg xtau apa klik ajalah kat link tu..  then klik kat link depa bg.. cam xda apa2 pun.. just masuk web airasia... tah apa2.. aku taip kat adress pun blh kalau cam ni.. esoknya br aku dapat email ke2.. cakap redeem tuk RM200.. kn gn sblm May.. oh begitu ropenya.. aku tiba2 teringatlah sblm ni aku penah dapat email yg sama.. tp aku ingat tah apa2@promosi suh beli apa2 br dapat adiah ka.. aku xdalah klik link yg depa bg.. just delete ja email tu.. nyesal xsudah.. sbb email tu merujuk kepada delay masa aku g bandung rasanya... tuk 7org tu.. wawawa ruginya.. RM200 x 7 = RM RM1400.. tambah skit lagi dah leh p merayap g london.. itulah yg dinamakan bkn rezki aku kan.. agak2 fhm x? xfhm leh tnya len.. aku bercerita ngan kawan aku yg sorg nih.. dia cakap dulu dia ada gak dapat email yg sama.. tu tuk bos dialah.. kata balik nak check.. tah aku pun xtau email yg sama@x.. sbb dia pun just bt bodo.. kalau korang dapat email dr airasia bgtau dapat adiah.. masa tu plak time kemuncak.. agak2 nak melayan ka email2 cam tu.. mesti ingat tah apa2 kan.. pasni tahu dah.. kn ati2.. rugi2.. delay xpa.. jnji dapat tiket free lg.. hihihi...
kali ni xda nak cita apa.. ala biasalah kalau g kuching.. mstlah g gunung santubong.. g kat taman budaya.. mahal weh.. org semenanjung sorg RM60 rasanya.. tp berbaloi r dapat tngok bnyak jns umah melanau, iban, hulu, dah tah apa2 lagi nama yg aku dah xingat..  masa aku g ada kabel.. so free.. sbb knl org yg keja kat dalam tu.. rezki2.. best r gak.. dapat tngok jns2 umah.. xgaduh p jauh2 ke dalam utan tuk tngok camna umah panjang.. aku upload gak pic ni tuk bg menarik.. yg ni aku p thn lepas.. hahaha dah basi pun.. sedikit sedih coz tempat ni xdijaga dgn baik.. biasalah bnda2 yg gn kayu2 nih kan.. cptla problemnya..  yg pic aku ngan perempuan  depan api tu.. kat atas tu da tengkorak.. gerun gak.. tp belasah ja.. dah p jauh2,, kn tngok smua.. ha tngok tinggi x,., cam smua tau aku yg mmg penakut ngan tinggi nih.. cubalah gak naik.. p kot tangga yg cam jauh skit.. dah yg dairet nek smuanya sungguh menakutkan.. anyway tahniah gak bt aku yg berjaya nek smua umah2 tu.. ada gak pertunjukan menari2 cara adat masing2 la.. best gak.. bkn sng nak tngok live..  ckplah.. tu cita dah basi.. just nak kongsi.. sapa rasa nak p oklah tuk masuk seumur hidup 1x ja.. tuk pngetahuan umum kan.. xsalah pun.. kalau dah masuk toksah lah dok ungkit.. kalau nak ungkit2 baik xpayah jalan.. hahaha... dok umah simpan duit tu bg tinggi2..

oklah.. kita cerita pasal kek lapis plak.. sblm ni kalau p just beli kat pasar satok ja.. kali ni p kat umah dia plak.. ha tengok.. ramai x org nya.. cam nilah suasananya.. ha dah rambang mata.. jom2 kita tngok/..  jom pakat rasa.. aku yg mmg tngah lapar hentamm rasa smua jns..
rambang  mata kan.. sapa2 nak beli pos pun boleh gak.. just charge penghantaran RM5 bg satu kek.. kek tu harga RM10.. so kira RM15 jnji smpai depan umah.. hihihi.. xpyh ssh2 nak p smpai kuching..
ha ni pic toke dia.. kat sini leh masuk dalam tngok depa bt.. kita slalu dngr kan mcm2 mulut yg kata.. kalau tengok depa bt mst xlalu nak makan lah.. apalah.. aku pun masuk terjah.. yakin.. insyaALLAH kebersihan dititik beratkan.. beter dr kat hotel2 kot.. jngan sngka org yg kat umah xbersih k.. jgn ingat hotel mewah melawa tp kat belakang pernah p terjah ka?.. fikir2kan.. rajin2 tengok aduan rakyat k.. dari mulanya sekadar nak mghabiskan masa yg ada tuk ronda2.. tiba2 terbeli plak.. hmm.. perempuan kan.. mana leh lari dr nafsu shoping nih..
 len2 biasalah bila p kuching.. jgn lupa mkn laksa sarawak ngan mee kolok.. mmg best r.. aku yg kdng2 kmpunan nak mkn mee kolok smpai mkn megi goreng indomie.. hahaha.. rasa lbh kurang la jgk.. dah mkn 2x mee kolok.. td siap bungkus.. mkn kat airport.. huhuhu xda garfu.. just ada chopstik.. tiba2 terlupa cara nak guna.. cuba2 abih gak sebungkus.. tq Chun tlg ajar aku.. gara2 bt asgmnt bongkah tuk emt aku blajar cara gn chopstik.. ada lg ka.. aku g museum.. biasalah bnda2 kat museum.. yg pelik2.. org yg xboleh p baik xpayah p.. t buang masa.. hahaha.. aku p negeri mana2 pun mst nak masuk museum.. truk sngat ka.. xlah.. ok ja.. cuma kn buka minda tu skit.. jgn otodot sngat.. hahaha.. itu ja kot.. tata..
Related Posts with Thumbnails