13.6.11

random...

xada apa yg menarik.. hanya pergi kerja.. balik kerja..

pergi tika matahari terbit.. suasana nyama... indah sungguh permandangan di atas jambatan.. disamping angin yg sejuk menusuk hingga ke tulang... menghirup udara.. angin yg datang membawa bau laut..  gigih meneruskan perjalanan merentasi lautan...laju memecut laju kapcaiku..

balik tika matahari terbenam.. menampakan keindahan alam.. suasana sebelum senja.. orang bekejaran pulang.. setelah penat lelah bekerja.. mencari rezki yg halal... aku memecut laju seperti biasa.. kadang kala mencelah2.. ku atur perjalanan dengan penuh berhati2...

ketika hujan.. fikiran ku melayang2.. teringat suatu masa dulu... ada suara yg menjerit dari belakang ... "jangan bawa motor laju2.. aku xkawin lagi"... ku tersenyum sendirian.. dah berkahwin sahabat2 ku itu..

perjalanan hampir 30minit, 29km sehala.... .. sehari aku abiskan masa selama 1jam... sejauh 58km aku diatas motor kapcai ku.. macam2 yg difikirkan.. macam2 yg di perhatikan.. bersyukur kehadrat Illahi.. aku masih boleh melihat alam yg indah ini...

kadangkala aku tersenyum sendirian.. ada jua insan2 yg memakai glove smbil menungang motor kapcai.. sudah ada ramai kawan..

di suatu pagi.. syukur alhamdulilah aku dapat melihat matahari terbit... begitu indah sekali.. begitu cantik.. dengan awan2 yg beraneka bentuk.. gabungan yang unik sekali.... inilah pertama kali dalam hidupku dapat melihat matahari yg berwarna oren.. tiada pancaran.. boleh tengok dairet.. xmacam selalu akan ada cahaya pancaran... terbit betul2 berada diantara dua bukit.. naik sedikit demi sedikit.. seolah2 macam lukisan yg kita suka lukis masa zaman budak2 dulu... betapa indah kejadi alam ciptaan ALLAH..

dipetang itu.... ku melihat matahari terbenam,... mengalir air mataku.. pagi tadi aku berpeluang melihat matahari terbit, petangnya pula aku berpeluang melihat matahari terbenam.. aku hnya membunyikan kata klik.. smbil aku berangan2 memegang camre dan apabila dapat sudut yg menarik dan memasuki dalam frame.. aku akan terus klik... klik.. klik...  apakan daya.. tika itu aku memecut laju.. 90-100km/j.. semuanya hanya sekadar memori terindah buat diriku..

itulah aku.. pergi kerja.. balik kerja... buat masa ni aku hanya focus untuk buat ISO.. dulu aku ada masa 1tahun untuk siapkan.. kini aku hanya ada masa 4bulan... dah 2bulan setengah berlalu.. aku hanya ada masa sebulan setengah,.. aku harap semuanya akan selesai mengikut jadual... amin
Related Posts with Thumbnails