14.10.11

pulau pangkor

 
di suatu hari.. aku n the geng pergi ke pulau pangkor.. rombongan kali ini seramai 9 org.. kami menetap di teluk nipah.. percutian selama 3hari 2malam...

kami naik dari marina bay lumut.. wah lama benar xnaik feri.. sedikit terasa jakun.. wakakaka... xsempat nak menikmati.. dah pun sampai.. cepatnya.. dalam 10minit ja ferinya. p balik seorang RM10..


yey dah samapi ke jeti pangkor.. dah lama xdatang.. zaman budak2 dulu ja..

kami stay kat sini... Nipah Bay Villa.. tel no: 05-6852198 .. gambo kat dalam bilik lupa plak aku nak ambik.. oklah.. xmahal sngat.. umah kayu.. class gitu,... ada aircon, tv, water hitter.. detail picture n price masuk blog depa k...

Hazman ~012-5750121
Che mat ~ 0124613402
blog ~ pulaupangkornipahbayvilla.blogspot.com

suasana pagi yg segar dan nyaman... ayoh sambil tu kita berjoging untuk menjaga kesihatan..

air yg jernih... apa lagi.. ayoh terjun untuk mandi manda dan berenang..

pelbagai aktiviti yang boleh lakukan.. main2 benda alah ni.. naik pisang.. kayak.. snorkling... benda2 ni semua dipanggil SEA PARK.. diselengara oleh SG Watersports.. that means Suka Gembira.. entah aku pun xpasti betul ka x.. tp dok sembang2 ngan orang yg incharge tu dia lah yg kata begitu.. benda ni ada kat coral bay teluk nipah.... sapa2 nak main just dairet la jumpa geng2 yg jaga kat sini.. xpayah pakai ejen apa2.. p dairet lagi murah.. tempat dia berdekatan ngan tempat camping ngan tokong cina..


SG WATERSPORTS... Coral Bay Teluk Nipah, Pangkor Island.. sila hubungi En.Mady ~ 017-5430875.. pandai2lah adjust harga.. pastu main sampai termuntah... nampak mudah.. tapi susah tau nak panjat2 ni.. aku yg gemok2... hanya mampu terapung kat atas air ajalah. nak kerabat naik atas ni xmampulah deh.. benda alah pusing2 tu aku naiklah..

snorkling...

berkayak.. 

melihat matahari terbenam..

malamnya.. bbq di tepi pandai.. oh betapa indahnya.. menikmati makanan laut..
ikan talang yg besar.. ikan temenung yg berkilo2.. kerang sebesen besar.. ketam berekor2..
ditemani air asam.. pergh...
sambil mendengar ombak memukul pantai...

sebelum balik.. bergambar beramai2.. sebelum balik.. biasalah bila p pulau pangkor.. jangan lupa p singgah kilang sate.. macam2 juadah jajan yg berunsurkan ikan, sotong dan udang...

menikmati hari2 cuti tanpa perlu memikirkan kerja..

dapat berbicara sama alam...

syukur alhamdulilah... aku masih bernyawa.. aku masih mampu menghirup udara segar.. aku masih mampu melihat... aku masih mampu mendengar.. aku masih mampu menghayati... thank you ALLAH
Related Posts with Thumbnails