11.10.11

tiada lagi pangilan BOSSSSS...

*************************************************************************************
mg yg agak bz.. tiba2 ja aku xmenang tangan.. 2projek besar bertembung masa dateline..

salah aku jua.. terlalu leka sebelum ni xhabiskan 1projek yg aku boleh buat dulu.. yg aku tau kul 5.01 aku punch card.. mai kerja pun cun2 time.. masa awal2 xda idea ma.. sikap kerja last minute xhilang dari zaman belajar.. haiiiiiiiiiiiiii... entahlah...

skarang padan muka.. masuk kerja setengah jam lebih awal.. n balik 2jam setengah lebih lambat.. maka akan ambik masa sebulanlah keja 12jam setiap hari.. kuar gelap.. balik gelap..

keletihan... baru 2mg berlalu.. ada lagi 2mg perlu ditempuh.. waaaaaa.. nak lari dari dunia kepeningan ini....

***********************************************************************************

"weh kami nak p ke*****... hg nak p dak?"  tiba2 dalam keadaan tengah serabut aku dapat satu sms..

"weh aku nak p jugakkk..." xkira nak p juga.. kena kuar melihat alam.. menenangkan fikiran melihat bumi ALLAH....

merehatkan mata dari asyik memandang skrin..

merehatkan telinga dari bunyi mesin2 yg bising...

walaupun hari terakhir bekerja.. big bos da anta email.. no badminton@futsal at weekend.. dia suh fikir how to archive the target  for next 2years..

xkira petang tu aku g main gak badminton.. hahaha... dia xtau aku nak p camping.. lantaklah.. hujung mg.. suka akulah nak buat apa..

***********************************************************************************
eh budak2 ni jadi p camping ka x... kena g kat line jugalah nak confirmkan.. nak kena bawa barang apa lagi..

lalu kat tempat tayer depan dipasang.. aku cuba jalan pelan2.. xmau bg budak ni perasan.. ok dia khusyuk buat kerja.. dia xperasan aku lalu kat belakang...

bila smpai kat area orang yg aku cari...

"ABC mana?" aku tanya pada sorang budak baru.. aku xkenal dia..

"dia cuti..bapak mertua masuk hospital"..

"oh.. ok.. mekasih"..

aku pusing ke belakang.. baliklah.. balik umah t baru aku call dia.. jadi ke tidak ni nak p camping...

"BOSSSSSS... xbalik lagi ka? dah lewat ni" tangannya diangakat.. sambil  tersenyum lebar...

ceh budak ni.. aku ingatkan dia xkan perasan aku.. walaupun aku diam2 ja masuk line kali ni.. perasan juga tu///

"nak balik dah, p cari ABC sat.. dia xmai keja... jom2 balik" tangan aku jua diangkat sebagai membalasnya smbil aku jua tersenyum lebar..

***********************************************************************************

esoknya aku lalu lagi kat line.. nak cari ABC.. malam tadi dah confirm melalui call aja... aku just nak tengok list barang yg perlu kami bawa.. takut ada yg tercicir..

kebetulan ada file2 lama yg aku nak buang.. saja aku tolak troli lalu ikut production..

"BOSSSSSSSSS" seperti biasa.. lanjut ja panggilannya....sambil tangannya di angkat dan tersenyum lebar..

aku hanya tersenyum dah mengangkat tangan padanya.....

selagi dia perasan aku lalu.. panggilan itu xkan lekang dari mulutnya.. dan senyuman yg panjang lebar tu xkan dilupakannya... dah la jerit panggil dengan kuat... hampir separuh production yg akan dengar.. masa mula2 dulu aku malulah juga.. tapi bila dah selalu.. mmg dah jadi rutin plak.. dan aku jua yg akan bersiap sedia bila sampai area situ.. tahu dah dia akan panggil..

aku teruskan langkah.. sampai di area ABC.. aku nampak kelibat budak semalam.. dia gantikan tempat ABC... aku hanya angkat kening sebagai tanda isyarat.. budak tu hanya mengeleng.. oh ABC xmai lagi...

kena confirm dengan rangkaian telekomunikasi lagi... xboleh bercerita live la nampaknya..

***********************************************************************************

dua hari satu malam kami g camping..

merehatkan mata dengan memandang kehijauan alam.. melihat bintang2 yg berkerlipan...



merehatkan telinga dengan mendengar deruan ombak.. dan angin yg bertiup..

oh sungguh penuh dengan ketenangan... alhamdulilah...

kali ni xda apa2 aktiviti.. hanya g releks2.. berbual ngan alam.. merasai kenikmatan alam.. xdapat nak berenang2.. ombak agak kuat.. perubahan angin monson...

hanya bersantai ala2 mat saleh.. then ala2 duyong melepak ditepi pantai... hanya bermain ngan ombak..

malamnya melepak2 di depan unggun api.. menikmati bunyi kayu2 yg terbakar.... sesudah bbq.. melepak di jeti.. melihat bintang2 yg berkerlipan.. oh begitu indahnya... walau gelap gulita.. hanya cahaya bintang yg samar... penyu xnaik bertelor..

selesai solat subuh.. ke tepi pantai.. berjalan2... walau pada mulanya nak berjoging.. dek kerana pasir pantai yg lembut.. dengan pemberat yg menekan.. kaki aku tenggelan hampir ke buku lali.. hanya mampu berjalan...

berjalan ke hujung.. melihat tasik unik.. dimana air laut dan air tasik bergabung.. membaca lagi artikel yg ada disitu.. aku masih belum mampu faham akan teori yg nak dismpaikan.. walau sudah kali ke 3 aku ke tempat ini..

aku turun ke muara.. dicedok sedikit air tasik yg mengalir laju ke laut.. merasai air itu.. masin... begitu aneh kejadian alam.. begitu unik...

rancang nak balik lepas zohor.. dek kerana ada group yg nak masuk ke tapak perkemahan.. kami beransur pulang lebih awal..

***********************************************************************************

selamat smpai setelah 1jam 15minit hiking.. alhamdulilah kali ni xpancit.. stamina dah ada improvement.. amalan bersenam 3x seminggu... tiap kali 40minit.. membawa hasil..

perjalanan pulang.. ada yg menumpang naik inova..

"hang biar betul weh.. jangan main2".. antara perbualan budak yg tumpang keretaku.. aku pun dengar samar2 ja..

inalillahi wainailaihi rojiun.... aku tertanya2... yg mana satu arwah.. aku kenal hampir semua dak2 production.. cuma confius akan nama.. semua aku tibai sembang ja..

"ala dia yg pasang tayer depan" berderau gak darah aku..

 yg belah kira @ kanan? sorang memang pasang tayer.. sorang lagi tighten bolt tayer depan..

bila keadaan dah tenang dalam kereta.. aku tanya lagi.. yg mana satu orangnya..

explain2... ok.. confirmlah... "BOSSSSSSSSSSSS"

***********************************************************************************

kata sepakat dicapai.. ketiga2 kereta bergerak menuju hospital... kami nak pergi ziarah jenazah.. walau semua dengan keadaan busuk masam pakaian hiking tadi..

setibanya kami dihospital.. jenazah pun tiba dengan land rover polis..

kami berkesempatan melihat arwah buat kali terakhir... tersenyum ja wajah arwah...

diusia 20tahun ALLAH telah menjemputnya..

arwah eksident... .

cepat khabar berita disebarkan kepada rakan2 taulan.. selepas kami tiba.. seorang2 yg datang.. hampir semua muka2 yg datang aku kenali... xkira yg berjawatan @ tidak..

sayu hati ini melihat.. syukur alhamdulilah... walau mereka ini belajar tak tinggi mana.. hati budi mereka begitu baik sekali.. dalam bab2 menghormati.. sikap tolong menolong.. ziarah menziarahi... tidak berkira soal wang ringgit, masa, tenaga...

berbanding dengan segelintir insan yg belajar tinggi2.. tapi berkira dalam segala hal.. pentingkan diri..

***********************************************************************************

sambung kembali mg2 yg bz..

ada perkara yg membuatkan aku perlu lalu kat production.. lalu area tayer depan dipasang..

air mata tiba2 bergenang...

tiada lagi pangilan BOSSSSSS....
Related Posts with Thumbnails