30.10.11

ayoh kita berkayak

Pulau pangkor

new aktiviti.. ni 1st time aku berkayak.. macam xcaya ja.. kami boleh pusing satu pulau tu.. semua naik berdua.. aku ja yg naik sorang2.. kenapa naik sorang2.. bukan kerana aku ni gemok2 ka apa.. coz no choice..

destinasi pertama.. kami ke sini.. Coral island.. mmg aku kena tinggal jauh.. dalam 200meter ke belakang.. yg lain2 dah p dulu.. dayunglah aku sorang2.. bila penat aku berenti... macam nak nangis pun ada.. alamak xjalan la.. kalau naik berdua, kita penat sorang lagi leh backup.. sepanjang perjalanan hanya mampu berdoa agar kayak tu xterbalik.. kami berenti mandi manda dulu kat pulau ni..

masa nak balik.. depa ajak pusing pulau.. wah.. aku ni antara nak dan tidak.. depa suh aku jalan dulu.. ok aku sahut cabaran.. keh..keh..keh.. dalam hati ni.. hanya ALLAH ja yg tahu betapa takutnya aku.. xpalah.. bila lagi nak mencuba.. ombak kuat.. coz air tengah nak pasang.. bila dah pusing hampir 3/4 pulau.. sampai area ni.. ombak tolak kayak aku.. tah macam na bahagian depan dah ternaik kat atas tali ngan pelampung2 tu.. aku terus jeritlah.. minta tolong,,, apa yg aku tau.. kayak aku nak terbalik.. wakaka.. mangkok betul... xterbalik pun.. rescue pun mai.. kawan2 aku suh aku reverse.. hehehe.. masa tu barulah hegeh2 nak blaja gear reverse.. alhamdulilah.. berjaya jua..

akhirnya.. sampai jua kembali ke tempat asal.. aku yg pertama sampai.. xtoleh belakang dah.. terus dayung laju2 sambil berzikir...

bergambar untuk kenang kenangan.. balik.. mlm tu juga aku dah ketagih nak berkayak lagi.. adoi,... abislah.. satu lagi penyakit.. itulah masalah aku.. kalau nak mencuba sesuatu tu dah la susah.. kalau dah termula.. mmg susahla nak berenti..
Related Posts with Thumbnails