26.1.12

meteor

masa aku g jenjalan kat museum kapal besar di melaka.. aku juga singgah kat meteor gallery.. org jakun.. 1st time dapat tengok dan dapat pegang... aku n the geng begitu khusyk mendengar cerita dari infomer yg jaga bahagian ni..

banyak kelebihan dan keunikannya dari segi islam.. cuma kat sini aku xbrani nak cerita akan faktanya.. aku xarif.. masa tu pun aku hanya mendengar dan ada yg masih xfaham..

entri ini hanya sekadar nak kongsikan apa yg membuat aku terpegun akan keunikan batu meteor.. nampak ja macam sekeping nipis.. berat tau.. batu yg betul2 pejal..

 ini adalah kepingan dari meteor..  cuba anda bandingkan ketiga2 gambar.. fokus pada satu tempat ja.. tengok akan perubahannya..


bila kita pegang dan ubah akan sudutnya.. tone color akan berubah2.. ayuh kita fikirkan akan kebesaran ciptaan ALLAH...

aku turut membeli cenderahati yg dihasilkan dari meteor.. aku macam biasalah.. macam2 soalan pelik yg akan aku ajukan hingga aku puas hati.. smpai tanya.. boleh x aku g join bila depa g beli meteor kat negara mana2... haha.. teringin juga.. nak kaji pasal meteorlah pulak... =)

hidup ini terlalu singkat.. hargailah apa yg ada masa kita melaluinya setiap detik.. belajarlah.. teruskan belajar untuk tambahkan ilmu.. untuk kita dekatkan diri kita dengan pencipta...
Related Posts with Thumbnails