23.1.12

random... bebel... terkedu...

hoyeh.. cuti seminggu.. nak buat apa?

tiba2 xda plan.. no job part time kecuali jaga kedai.. argh yg tu sngat membosankan..

xabih2 t aku akan gaduh ngan customer yg bercakap macam ayam n itik..

t gaduh2 sebab kes kedekut plastik.. beli satu barang pun nak plastik.. mana lah x menimbun plastik kat malaysia ni.. hishhh...

dua hari.. sibuk ngan jemputan walimah.. tadi smpai menangkap kepala.. agaknya makan daging bnyak sngat... ngan cuaca yg xmenentu..

semalam aku da g walimah rumah bakal mak mertua xjadi.. hehe.. begitu berdebar2 aku.. takut terserempak ngan dia.. walhal bukan dia pun yg jmput aku.. adik dia yg jmput... aku kan ramai kawan n mak angkat..

baru ja aku buka pintu kereta.. lagu maher zain the rest of my life berkumandang.. aku cuba buat xtau... sbb lagu tu amat bermakna buat aku.. kalau layan mesti banjir.. haha.. 1st time aku dengar aku dah terkoya.. walau hakikatnya aku masih belom ada calon.. but lagu tu mmg beri kesan kepada emosiku...

masa salam ngan mak dia.. aku terkedu ngan ayat mak dia.. suatu masa dulu beria mak dia nak bermenantukan aku... mungkin bukan jodoh kami..

aku basuh tangan di sinki..  da org lalu... adakah dia? erk kejam nya aku.. dah xingat cam na rupa muka dia.. 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

masih xda mod nak update.. gambar semua dah ada.. cuma tiada ayat2 yg sesuai untuk dibebelkan..
agaknya badan jua yg keletihan..

pagi semalam tiba2 aku mendapat suatu pangilan tel.. hati berdebar.. hp aku mmg susah sangat2 nak berbunyi kalau dah ada kat umah ni.. kecualilah kalau kat kilang..

oh kakak masa kilang lama call.. rakan gosip call.. ngan baru bangun tdo.. aku layan kanlah apa yg dia bebelkan..

tiba2 ja dia tanya "kamu tahu x kenapa kak call kamu ni?"

manalah aku tau.. dua hari lepas da miss call juga dari dia.. tp dah lewat malam xdalah aku call balik...

"tok wan suh kamu p jumpa dia"... berderau darah aku.. alamak orang tua tu nak saman aku kah.. hampir 2thn aku tinggalkan kilang tu.. xkan baru nak saman aku dek kerana berenti 24jam.. blah macam tu ja...

"kak rasakan.. dia nak suh kamu p kerja balik ngan dia"... fuh.. aku tarik nafas lega..

dalam hati ni.. "baru dia tau langit tinggi rendah.. baru dia tau aku ni penting ka x?"

astaqfirullahhalazim... xbaik riak..

kak tu teruslah menceritakan akan kucar kacirnya kat kilang lama aku tu..

bebel2 dan terus membebel..

yg aku dok fikir akan kebaikan dan keburukan kedua2 kilang..

macam bnyak ja kat kilang baru ni.. walau adalah juga akan kelemahannya..

engineer kat kilang lama tu siap pesan kat kak tu..

suh aku mintak 4k~4.5K kalau nak p balik kat kilang lama..

last skali aku jawab panjang lebar setelah otak ligat memikirkan baik buruknya..

"sy rasa sy xp.. kat sini bonus setahun 2x.. sana 1x.. seburuk2 perangai sy bt.. 2x bonus tu tetap.. then ada bonus performance.."

"saya baru ja masuk berapa bulan.. depa dah anta sy p training ISO.. sy dah dapat sijil.. pastu baru2 ni sy dah dapat sijil untuk engin plak.. depa hargai saya.. depa hargai idea2 saya.. perubahan yg sy bawa... lagipun hati sy dah jatuh cinta kat bidang automotif... sy dah jemu dengan elektronik"

"walaupun sy penat nak ulang alik sejauh 60km setiap hari.. tp sy rasa lebih tenang.. kat sana sy jaga ISO ja untuk department sy.. production semua sy xpayah ambik kisah, calibration smua org lain yg buat. kalau sy balik ke sana.. semua benda sy kena buat.. termasuk incoming ngan in-process"

"saya xp kot"

masih sedar diingatan macam mana aku menangis setelah dihina macam anjing kurap didalam meeting room.. macam mana aku menangis teresak2 di depan kakak yg call aku ni..

aku xkan kembali.. sekali aku melangkah keluar.. xkan mungkin aku menoleh kembali...

penghijrahan yg aku lakukan membuatkan aku jadi lebih matang.. lebih terbuka.. macam2 yg aku pelajari...

cukuplah dengan apa yg ada sekarang.. aku xmahu tamak.. biarlah dia selesaikan masalahnya sendiri...

rezki ALLAH ada dimana2 saja.. kita yg tentukan sendiri bagaimana.. apa yg kita nak.. 

aku berfikir lagi.. ALLAH memberikan kegembiraan dihatiku ini.. ALLAH nak aku berfikir kembali.. akan hikmah2nya...

itulah.. kita hanya mampu merancang.. perancangan ALLAH itu adalah yg terbaik.. kita ikutilah dengan sebaiknya..

thank you ALLAH
Related Posts with Thumbnails