21.10.12

masya ALLAH

bila aku tengah abc, aku duduk diam2 kat dalam bilik hotel... then tengok tv... siaran yg selalu aku akan tengok adalah, siaran langsung yg akan dirakamkan di sekitar masjidil haram...

kalau nak merayau2 pun, aku tunggu bila time org balik dari masjid, baru berani untuk keluar..

cantikkan rumah ALLAH... aku xjemu2 melihat siaran langsung ini... melihat sesetengah tempat yg aku xpernah jelajah.. melihat umat islam yg datang dari seluruh dunia.. masya ALLAH...

ada sesetengah org lebih suka solat diruang terbuka.. ini dibahagian pintu saie...

ini pula area pintu utama.. @ dari arah menara jam.. penuh sesak juga...

bila tengok siaran langsung ini, barulah aku dapat melihat keseluruhan suasana di masjidil haram.. melihat manusia yg datang untuk beribadat jauh dari serata tempat, ada yg hotelnya hanya disebelah masjid, ada yg datang jauh berkilometer.. semua berpusu2 datang tanpa jemu...

masya ALLAH... ini baru musim umrah.. kalau musim haji, macam manalah agaknya.. semua insan berebut2 untuk beribadah di rumah ALLAH ini...

Related Posts with Thumbnails