2.6.10

Buah naga isi putih

buah yg masak da 1biji ja.. buah naga ni version isi putih.. yg merah xnak berbuah2.. entah kenapa.. asal berbuah ja t mesti busuk... banyak berbunga tp xnak menjadi.. aku saja ja kepo ambik gambar.. dah lama pokok ni xmau berbuah.. br2 ni aku da buang skit2 dahan2.. eh dahan ka org pangil.. apa2 jelah.. sbb pokok ni sejenis pokok cam kaktus.. aku buang2 mana yg busuk... dalam dok buang2 tu, nmpaklah ada satu tmpat ni dah kuar putik.. lom sampai ajal katakan..
macam nilah rupa bunganya.. masa berputik xda contoh.. ada 2lagi bunga.. thn ni just 3biji ajalah.. kadng2 smpai 7-8biji sekali berbuah.. agaknya dah merajok kot.. pokok ni just tumpang atas pokok dahan pokok ceri.. aku xreti nak buat paranya mcm na.. jnji berbuah.. =)..

p/s: aku da guna perkataan kepo kat atas tu.. agak2 faham x.. k mai nak explain.. xtaulah perkataan dari mana.. td aku da guna dalam sms.. then org tu tnya aku balik.. kepo tu apa? =) sat g ada plak yg xfhm..
kepo tu bnyak maksud.. bz body... tp xdalah kritikal sngat.. suka ambik tahu lah lbh kurang..
Related Posts with Thumbnails