18.6.10

membesar bagai juara

jgn percaya ngan tajuk entry..  saja nak update progress projek.. =).. macamlah bt projek juta2..angan2 dulu.. nnt dah alang2 seluk pekasam.. biar smpai kepangkal lengan...

kingkong@kangkung.. eleh br ja naik sejngkal dah nak kecoh..  eh suka ati akulah..


nenas@nanas - 1st time tanam nenas nih.. testing2.. testing 123.. oit ingat testing mikrophone kah.. hati berbunga2.. kahkahkah.. siot aja.. percayakah anda bila aku berjmpa ari2 ngan pokok ini aku akan tersnyum sorg2..


terong-terung - terungan - renungan



serai 3serangkai... sapa tau apakah yg digunakan sebagai cap 3serangakai.. kain batiklah.. den suko pakai kain batik jenama 3serangkai nih.. bila mau p kelantan? bnyak kain batik dah lusuh..


bendi a.k.a kacang lendiaq..
sapa pernah dengar..
org penang pngil kacang lendiaq..
ecah sila buat kuiz kat  mama jika mama anak jati penang.. =)


org lain sibuk menjahit tudunglah.. bajulah..
aku pun nak sibuk juga.. jahit guni.. sakit tngan2 gue..
ikut hati nak hentak ja pakai mesin jahit (hentak=jahit pakai mesin, (tiru ayat k.dah))
hahaha mana boleh dong.. guni tu besar,..
kalau bab2 nak melingkupkan mesin jahit tu serahlah kat kau..

besar xjarum tuh(sile tngok pic dibawah ye).. hihihi..
mau beli kat mana.. kat kedai hardware.. 1batang sehingit..
along yg p cari.. aku malas nak trun kedai bawah..
jgn kutuk jahitan aku.. =).. jelujur yg xbrapa nak jujur
seronok usik anak buah yg asyik bergaduh2 then nangis..
ha nangis2.. nanti aku jahit mulut tu.. mau..
then ketiga2 akan mngeleng kepala..


agak2 knplah bt keja2 yg xberfaedah sampai jahit guni.. kalau ya pun pngangur.. jgnlah merepek2..  ok.. mari kita tengok.. jeng jeng jeng
=) buat rumah tuk kangkung.. bg perlindungan dari dikais ayam.. jgn kutuk pokok kangkung yg membesar tidak sekata.. kawasan nih agak berbukit.. yg bahagian bawah sekali naik tinggi.. yg ujung meninggi atas bukit paling rendah.. aku tnya along.. weh awat pokok hg naik xsekata.. baja2 dari atas bukit dah trun ke bawah ka?kahkahkah.. entah aku pun xtahu.. @ ni teori akulah.. ari2 masa aku siram.. aku dok kat bukit paling rendah.. so kat area situ yg paling bnyak kn tempias2 air.. masa aku siram kat ujung pun yg area dekat aku stil lagi kn air juga..so kasih sayang xsama rata nih.. alahai.. siannya yg terbantut tu.. nnt2 kn berikan lbh lagi kasih syg..


siapakah org dibelakang tabir a.k.a org kuat disebalik semua kerja2 nih?
hari2 sibuk cari cangkul kecik.. beria2 korek lubang.. besar xbuat keja mmg aku sekeh.. aku suh dia posing, tah apa2 dia posing.. uwaaa.. sshnya nak candid budak2 nih.. dah la guna camre hp ja.. kn ambik dari jarak dekat.. xda zoom2 mcm camre si tut dan si tut ok.. satu adam.. eh satu lagi nama apa ek? sorry geng aku xpenah tau plak nama dier.. nnt aku p gali balik kat  berita kurun kau.. rasa aku penah baca.. tp nama diberikah?

nampak x tulang rangka katil tu.. color kuning n blue.. dlm pic hanan yg beria2 tngah cangkul tanah + tersenyum..yg tu tuk next projek.. bkn tuk katil aku @ sapa2.. tuk bt katil kacang botol.. nama lain apa ek? kacang kelisa.. xknl juga.. xtaulah korang pngil nama apa..

ritu tah sapa2 buang kat tong sampah tulang rangka katil tu.. dari org2 yg dok kutip besi buruk ambik.. baik aku ambik dulu.. tuk kegunaan yg lbh bernas.. idea mau ada.. tp aku xp ambik kat tong sampah tu.. aku tukang tngok ja.. kahkahkah.. akukan kejam.. ada org lain yg tolong ambik... uwaa.. bila mau siap para nih.. xda idea tuk letak tulang rusuknya bagaimana..

ptg2 dah xg jog,, tukar cara beriadah.. dah xtebas2 rumput.. dah clear utan2 area situ ja.. utan lain bnyak lagi.. tanam2 plak.. ari2 g melawat anak2.. suka.. hati berbunga2 kerna melihat tumbesaran membesar bagai juara,.. hari ujan pun p juga tngok.. gagah pakai payung.. gigih gagah perkasa..


cerita dah abis.. jom sok pagi p mandi laut.. aku nak kn chek stamina.. pagi sabtu da dating ngan engr intel.. nak g pantai karacut.. nak teroka alam.. best2.. penuh kehijauan..dan hutan paya.. kebiruan langit dan laut..jom... org lain sibuk nak naik atv.. huhuhu sedih aku kat sini.. xpa nnt aku ajak depa p.. sini pun ada tau..kat pulaujerjak. ewah2 bnyaknya duit kau yg sdng mngangur nih.. kawan2 tolong sponser..=)
Related Posts with Thumbnails