25.6.10

Mencari jalan pulang

Sejak mg lepas aku merancangkan sesuatu.. mlm td aku nekad, ambik ct bekerja hari ni.. so siang xjaga kedai.. aku ke oversea.. atas jambatan terasa wah lamanya aku xkuar2 pulau.. naiklah ari2 pun.. aku tetap jakun dgn view yg sngat indah.. fikir2 balik.. eh tipulah.. br ja last week aku g mkn char koew teaw.. mgkin sbb last week p mlm.. perut lapar bedal tekan mnyak ja yg tahu nak smpai cepat.. hari ni tiap langkah ku penuh dgn berhati2.. dgn penuh harapan.. mencari sesuatu.. bukan p interview.. tp dgn harapan aku yg nak interview org.. aku bw juga sedikit bekalan yg masih ada.. bekalan 5helai bj kurung dan tudung penuh 1plastik.. ada jua dr shbat2.. smbil isi dalam plastik.. terfikir.. kenapalah bdk ni beli tudung berlambak2 smpai mcm nih.. asal xpakai.. oh lupa.. sejak kuar trend tudung arini tu.. tudung jns biasa2 smua dah xguna.. hmmm..


aku mghargai setiap perjalan aku.. aku merancang perjalanan.. beli kueh pau pun best juga.. 1st time nak jmpa.. xbw apa2 buah tngan.. xbest plak.. smpai ja depan masjid seberang perai.. sedikit kecewa.. xbuka.. sedap kueh pau kat situ.. xpa xda rezki.. aku u-turn kembali.. tiba depan pacific megamal.. hati berdebar2.. sama macam sblm2 nih.. berdebar tuk berjumpa rakan2 blog.. kali ni.. aku hnya sekadar silent reader..  xda kecoh2 mcm rakan blog yg lain.. langsung xpenah bersmbang tara walau dialam maya.. paling berdebar mgkin kerna ramai org.. apa aku nak cakap ek.. dah mai sejauh ni xkan nak patah balik... tok sah buat idea gila.. aku mngagak2.. dekat manalah tmpat nih.. aku hnya smpat ambik adress.. map pun xdisertakan.. aku menuju ke destinasi... tahu taman tu area mana.. kawan2 sek teknik dulu pernah dok area situ..

tiba ditaman.. agak2 rumah apa ek? teres? kg? tp alamat compem taman nih.. aku pusing 1taman.. xda pun jalan seperti alamat.. smua nama lain.. sudah ditaman yg betul.. tp jalan yg salah.. setelah 15minit pusing2.. aku berenti kat gerai mamak jual mee goreng.. bukan nak pekena mee goreng.. tp nak tnya jln tu kat mana.. pas mamak tu explain.. agak2 faham kot.. td aku dah lalu area situ.. aku kembali seperti yg terbayang2 diotak.. pusing2.. alamak dah termasuk haiway balik.. so aku u turn.. agaknya jalan area seberang sana.. trylah.. bukan juga.. taman dah lain.. mustahil.. aku capai phone.. contact no yg aku smpat ambik.. no tiada dalam perkhidmatan.. ok..

pusing2.. eh ni dah masuk area kilang2.. u-turn lagi.. kembali ke taman ikut alamat... berenti tnya lagi.. jalan ni kat mana.. sepanjang jalan nilah.. nak cari rumah apa? entah.. sy pun xtahu.. rumah kedai@teres.. sy ada alamat ja.. terima kasih.. aku kembali ke deretan rumah kedai.. agak jem.. bnyak org berenti ke kedai.. aku ambik peluang tuk jnguk2.. eh no dah nak sma.. bezanya cuma angka belakang.. alhamdulilah.. dah jmpa.. tersenyum.. td aku dah lalu 2x.. xnmpak pun.. xda parking plak.. kn pusing lagi tuk kali ke4.. masa jem2 tu.. smpat jnguk.. xda apa2 papan tnda..  hnya cermin gelap.. kalau ikut alamat dah betul.. balik ka nak p jnguk juga? sbb nampak macam tmpat dah lama xberoperasi.. aku cari parking.. dah smpai jauh2.. pergi jua... comfim tmpat tu.. ada satu pamplet.. aku jnguk ke atas.. nmpak rak kasut yg dah senget benget.. then ada sepasang kasut yg dah bersawang... xkan ada org dok kat sini.. mgkin mereka dah berpindah.. mula mnyesal kerna xcall dulu.. salah aku juga.. hnya bt research tmpat ja.. terlalu yakin tmpat yg sama.. =|.. aku tnya kat kedai sebelah.. boleh plak dia jawab.. saya xtahu.. tak ambik tahu apa depa buat.. ok mmg xda semangat berjiran betul..

then aku MENCARI JALAN PULANG... dgn sedikit kehampaan.. xda rezki.. kerna ku mencari sesuatu..

suatu perjuangan..
suatu keihlasan..
suatu keinsafan..
suatu suara..
suatu hati..
suatu persahabatn...
suatu sentuhan..
suatu nukilan..
suatu kelahiran..
suatu tangisan..

kini hnya tinggal

suatu carian...........


tempat dirahsiakan...............

=)
Related Posts with Thumbnails