14.7.10

erk

masa menungu waktu subuh tadi, tiba2 rindukan suasana di dalam masjid2 yg selalu aku pergi tuk tenangkan fikiran suatu masa dahulu.. antaranya kat

melaka 
masjid terapung bandar hilir, menungukan waktu isyak.. berzikir smbil mendengar deruan ombak.. oh tenangnya.. sngup drive dari durian tungal ke bandar hilir semata2 tuk mencarikan ketenangan yg dicari.. semasa thn4.. balik dah lewat malam pun tawakal ajalah..

masjid al-azim di tepi hospital melaka.. yg tu suka melepak disiang hari jika merayap2 ke town...

masjid al-alami mitc, suka solat asar disitu semasa thn 1&2.. bila pergi kadang2 masa thn 4, boleh menangis2 aku lepas solat smbil muhasabah diri kembali... sekarang pun jika ada kesempatan ke melaka, aku akn singah.. last bersama 2org sahabat.. =)..

surau yg cantik di tingkat 2.. erk area situ nama pa ek.. kat bawah ada kedai..  dekat area mee mamak ngan pakcik jual apam balik tu.. suka melepak situ jika p makan mee mamak.. k.dah suka beli barang jahitan dia berhadapan ngan surau tu..


kl
jika ke gombak, org lain kuar bekerja, aku akan ke klcc, berjalan ke as-syakirin.. mencari ketenangan ditengah2 kota.. oh sunguh tenang..

masjid negara yg unik designnya..


lain2 
antara masjid tercantik dan terasa ingin kembali, masjid kristal.. terengganu..

masjid terapung penang.. yg unik ngan kipasnya.. org jakun tngok kipas bilah di atas.. shbt2 cakap area kl ada 2@3 masjid guna kipas cengitu juga..

masjid2 di mesir yg sunguh unik designnya..

last yg paling ku rindui Masjidil Haram dan Masjid Nabawi. smbil meneguk air zam2 sebelum solat dan selepas solat. air zam2 yg sejuk.hehe aku kan suka minum air kosong sejuk, air zam2 pun aku akan pilih dr tong yg sejuk.


p/s-sebenarnya semua masjid2 ada aku snap, kecuali Masjidilharam,  tp tah mana cdnya aku dah tauk xingat. maklomlah thn4 aku kan bt projek guna software, so smua pic2 aku kn buangkan. yg diupload ni sahaja yg aja dalam laptop. =)

p/s lagi-aku nih xdapat tdo dari malam td.. kul 6td g jog.. konon pas jog letih bolehla tdo.. sama ja segar bugar..  pas zohor kn bekerja nih.. aku berjaga dah sama ngan adik yg keja mlm.. bt pngetahuan smua, apit dah rajin.. haha dia g keja operator sementara menungu smbung integrasi.. shif plak tu.. 12jam.. 5ari pagi 5ari mlm.. wah2 kurus lah dia.. aku ja yg membela badan nih.. dah tdo2..
Related Posts with Thumbnails