7.11.10

KK - Tune Hotel

haha saja nak promote juga.. 25minit perjalan dari airport.. kalau naik taxi.. pada malam hari..  RM75-taxi airport.. so bolehlah call dulu tune hotel punya transport.. RM35 sehala.. turun kat terminal 2 tu.. mmg xda taxi luar.. mahu @ x.. kenalah naik juga deh..

3malam aku ketiduran di sini.. malam pertama.. ke-5 dan ke-6... so far.. oklah.. gmbar ni yg kat hotel KK.. area one borneo.. tepi dia ada macam2 lagi hotel yg standard2.. shoping complex pun ada.. cinema pun ada.. dekat dengan UMS.. dalam 500meter aja..

belilah pakai online. kalau ada hari2 tertentu... mmg murah.. yg aku tdo sekitar RM90-RM100 satu malam..
ianya bergantung kepada apa yg kita ambik.. aku hnya ambik towel + aircorn 12jam.. cukuplah kan.. kita bukannya duduk 24jam pun dalam hotel..

bayaran aircorn 12jam = RM12++

kau on aja aircorn.. timing pun dikira.. so far tdo 3malam kat situ.. xda pun aku guna sepenuhnya.. kalau stay 2hari.. kira ada 24jamlah.. pandai2 bedak.. bolehla guna kat mana2 hari yg lebih memerlukan jangka waktunya..

towel = RM10.. towel+sabun+shampoo+shower gel

tv=RM6.90.. siaran internal saja.. astro xda..
tv aku xambik pun..

so menghadap tv kosong ajalah.. hahaha.. pastu aktiviti membuta.. ni lah beg seberat 5kg yg diusung satu sabah.. n kasut kegemaran ku.. xdapat guna pnjat gunung, aku guna tuk travel.. xkan nak pakai highill kot..

wireless 24jam=RM12..
hahaha yg ni ambik juga.. bayar cash masa tu... walau aku guna dalam 3jam aja kot.. hidup tnpa internet.. macam semacam aja yg xkena..guna wifi hp aja kan.. lenguh tngan2..

xtahulah kenapa bnyak sngatlah cermin.. agaknya coz nak bg bilik nampak besar kot.. hehehe.. padahal ruang cukup2 nak jalan n nak solat..

katil mmg best.. cadarnya pun marbeless.. kira betul piagam mereka.. hotel 1star tapi katil guna 5star..
ada peti besi.. meja lipat.. 


arah kiblat pun ada..

eh kipas samalah macam dalam bilik den.. xguna kipas cap ayam punya.. ada 7speed.. mmg sejuk wooo.. so xpayah ambik aircorn pun boleh bah..

eh water heater xda plak dia charge... miahahaha.. manalah tahu kot2 ada org nak.. n ada org xnak..

boleh cuba mana2 tune hotel di serata malaysia.. LCCT.. penang, KK, kuching.. Jb.. lagi dah lupa..
Related Posts with Thumbnails