1.1.11

1.1.11-11.11

Syukur alhamdulilah.. Semalam genap umur ku XX.. =).. nak tahu sila pilih antara tahun2 di atas.. 

syiling2 ini ada yang seusia denganku.. ada yang lebih tua dariku.. dalam mencari syiling2 dari koleksi,  terjumpa paling lama tahun 1967.. wah dah 43tahun usia syiling itu.. 

saja xtahu nak buat entri tentang apa.. tuk publish pada 1.1.11 jam 11.11am... =)

bukan senang untuk dapat capture tulisan pada syiling.. cabaran utama bila guna camre handphone.. susah untuk capture tulisan2 yang kecil.. usaha tangga kejayaan,.. di cubaan hari ke3 akhirnya menjadi jua.. bila lihat, suatu kepuasan.. =)

kena off kan flash.. then susah untuk melawan dengan bebayang jika waktu malam.. akhirnya cuba capture di depan pintu rumah.. masa tu matahari tengah betul2 di atas kepala..  barulah  dapat pengcahayaan yang baik..

kita kena tahu kaedah dan cuba dari pelbagai cara dan sudut untuk dapatkan pic2 yang agak menarik supaya tidak nampak kaku sahaja..

sesiapa yang tiada dslr, jangan sedih .. bagiku skill itu lebih penting di dalam teknik fotografi.. penyampaian sesuatu mesage dalam gambar itu amat bermakna.. samada gambar itu menceritakan pelbagai makna pada kita dan orang lain yang melihatnya..

jika ada dslr tapi xreti guna  juga tidak bermakna..  jangan hanya beli kerana satu trend dan bergaya.. serta mahu menunjuk2.. xdapat apo2 pun.. dosa adalah...
Related Posts with Thumbnails