5.1.11

Sebalik tabir Sekadar suka-suka

Dulu tajuk blog aku adalah Ruang Rindu... coz bila aku rindukan sesuatu... aku akan bercerita dan bercerita.. xkira mode macam mana.. suka2.. marah2.. emo2.. terlalu public sangat sampai boleh timbulkan fitnah...

kini aku dah tukar ke Sekadar suka-suka.. hehehe.. tah apa2 kan.. eh sukalah.. blog aku.. 

kenapa guna nama tu? itu adalah mode bila suka2 tuk ambik gambar.. suka2 tuk edit dan suka2 tuk publish... semuanya aku buat masa aku suka sahaja...

 
Hampir satu jam.. berperang dengan diri.. macam2 nak di perkatakan.. cuma.. entahlah.. semua hanya dalam hati aja.. ku capai hp.. dan ambik gambar skrin laptop dengan ruangan new post yang blank.. bila dah transfer gambar.. baru terfikir... asal aku x print screen aja.. ?????????... mungkin coz tujuan wujudnya setiap entri adalah berdasarkan gambar... so kena ambik gambar juga.. hehehe

lagi satu sebab bila print skrin.. gambar cursor xtermasuk skali.. sian kat dia... dia nak glamour juga..

Banyak yang aku nak perkatakan... tapi xda punca yang nyata..

Kadang2 terfikir nak delete ja blog ni.. macam xmemberikan apa2 manfaat pun.. tah apa yang aku dok merepek2 xtahu...

Bila tengok balik stats.... buat aku berfikir balik.. ada juga reader yg xdikenali sedang search tuk cari maklumat... hope berguna untuk insan itu...

ada yg guna dari link blog masing2...

ada jua reader yg xda blog n search some of word..

ada yg terus masuk dari link url..

masing2 ada kata kunci sendiri untuk masuk ke sini...aku xtahu siapakah orangnya.. walau sesiapapun mereka... aku mengalu2kan...

terima kasih semua.. semoga anda dapat sesuatu... sesuatu yang xdapat nak cakap apakah bendanya... mungkin reader itu sendiri yang tahu akan feel nya...

maaflah ruangan comments masih di bekukan..
 
cukuplah aku sahaja yang berbicara sendirian... dan orang yang membacanya jua berbicara sendirian..

nak masuk blog ni kadang2 jadi macam ni kan.. lambat loading... ada yang kena tunggu sampai 10minit... maaflah reader2 ku.. blog ini berasaskan gambar.. mmg bnyaklah nak loadingnya.. kadang2 aku sndiri pun kena tunggu 5minit...

ada orang bagi komen.. suruh kurangkan gambar skit.. nanti reader lari.. hehehe.. setelah di kemas kini... macam ni sajalah yang mampu aku kurangkan gambar2nya..

xpalah.. aku buat blog bukan untuk kejarkan follower yang tinggi kah apa.. aku sekadar nak kongsikan apa2 yang mungkin berguna untuk sesetengah insan.. biarlah reader tu masuk dengan sendirinya tanpa paksa2... bila keiklasan itu ada... dia akan bersabar tunggu walaupun lambat loading...

hmmmmmm... 

apa yg pasti.. bukan smuanya dapat di capture oleh traffic ini..

*************************************************************************************

syukur alhamdulilah...

blog ini bnyak mematangkan aku... kritikan dan idea yang xputus2 dari sahabat2 sangat berguna tuk blog ini...

dari segi cara ambik gambar.. dari cara editing.. cara publish.. banyak kerja sebenarnya... nak dapatkan gambar sekeping pun susah... tekan2 camre hp tu... transfer dalam laptop..  kadang2 sampai dekat 100x aku tekan camre hp aku tu hanya untuk sekeping gambar.. dah puas hati baru aku stop.. bila dah dapat macam yang aku mahukan.. terasa akan suatu kenikmatan...

terima kasih tuk semua reader yang ku kenali atau tidak...

maafkan atas segala kesalahan ku... buat semua samada di alam nyata atau di alam maya...

jika ada salah kata dari entri2 lalu atau dari entri2 akan datang... aku hanya seorang manusia biasa yang tidak terlepas dari melakukan dosa... sama2lah kita berubah dan terus berubah ke arah kebaikan... sama2lah kita ingat memperingati sesama insan..

kini aku lebih suka menyendiri... baik di alam maya @ di dunia yang nyata....

***************************************************************************************

adalah lbh baik kita hanya follow blog yg kita suka baca.. yg sesuai dengan kita...

jgn follow kerana orang suggest & baca blog tu...

jgn hnya follow tuk ambik hati tuan punya blog kononnya... wakaka..


skarang aku dah buang smua link list aku... aku just lebih gemar menjadi follow anonymously.. aku xmahu tahu siapa yg sering berkunjung di sini... dan aku jua tidak mahu orang tahu aku sering singgah di blog mereka..

koya mu nih
Related Posts with Thumbnails