15.5.12

Frost

 di suatu hari yg tenang... aku merenung ke luar tingkap..

aku ternampak sesuatu.. tersenyum sendirian.. waaaaa.. benda alah ni dah nak wujud.... nekad untuk mengambil gambar... nak tunggu aku beli dslr, pakailah aku xkan ambik gambar ni.. boleh nampak x?

 bila dekat lubang kecik tu dah naik... kat tepi2 pun dah merebak.. betapa sejuknya cuaca di luar... rasanya sekitar -50F...

 aku pun mencari2 kawasan lain.. pastu ternampak ada lagi yg sedang naik.. tersenyum lagi...

 tunggu punya tunggu punya tunggu... ha smpai panjang macam nilah... tersenyum lagi...

tiap kali back ground berubah warnanya.. aku akan terus keluarkan camre.. tanpa menghiraukn org lain yg mungkin pelik apalah aku dok klik xabih2... dek kerana guna camre canggih sngat.. aku kena shoot bnyak kali untuk dapatkan the best quality... apa2 pun.. ia mampu buat aku tersenyum lagi...

apa org kata... ada aku kesah...

 suatu tika cuaca pun makin berubah..

sedikit demi sedikit ianya mula hilang... aku tersenyum puas..

akhirnya aku dapat jua berkongsi bahan untuk salah satu entry ku.. tiap kali aku dapat duduk ditepi tingkap.. aku akan tengok frost ni...

di masa depan jika ada kesempatan.. mungkin boleh zoom lg menggunakan macro... bila? entahlah.. ianya bukan satu kepentingan lagi..

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

bila sesuatu sedang ada di depan mata.. hargailah.. tidak mengira apakah situasinya..

jangan terlalu banyak alasan.. berusahalah untuk mendapatkan yg terbaik..

kadang2 kita xmampu untuk penuhi segala impian dengan kesempurnaan...

cukuplah kita berusaha bagi mendapatkan yg terbaik..

sekurang2nya kita xkan menyesal di kemudian hari...
Related Posts with Thumbnails