21.9.11

pembelajaran tika ke ipoh

mula2 jem kat bukit merah.. rupanya ada polis.. kereta canggih2 semua kena tahan.. hari tu aku bw cukup2 makan.. kereta kancil dah xboleh jalan coz barang2 penuh di belakang.. seat belakang pun dilipatkan.. then jem plak kat area bukit2 sblm masuk terowong.. ada lori rosak..

macam2 soalan yg diajukan.. seperti biasalah.. smpai penat jua nak menjawab itu apa.. ini apa.. kenapa macam tu..

sampai area terowong... lagilah macam2 soalan.. bila ditanya aku jawab.. dia macam xpercaya kat atas terowong ni ada bukit... bila dah keluar.. aku slowkan kereta.. suruh dia tengok sampai atas.. baru dia percaya.. susah jua nak mendidik... kena ada bnyak kesabaran..

baliknya kami naik bus.. pada mulanya dia xmau naik.. dia nak balik ngan kereta juga.. pujuk2.. ok.. dah seronok plak naik bus.. macam budak2 lain yg selalu aku jmpa.. akan berlari2 dalam bus.. nak tngok sapa kat depan dia.. sapa duduk kat belakang dia..

"bus ni ada losen tak"... aku dah pening kepala fikir.. hmm jawab ja tak ada.. padahal xfaham.

"abis tu macam mana hanan nak turun nanti.. hanan nak tekan losen"... oh rupanya dia tengah cari loceng... dia ingat lagi walau dah 7bulan berlalu masa naik bus rapid tu..

makan2 nuget... xsmpai 3minit,.. aku dah dok cakap sorang2 rupanya..

setelah 2jam tdo atas seat.. dia mulalah buat aksi bebas.. smpai ke atas bus nak tdo macam ni... satu kaki dijengkekkan tuk tahan dari jatuh.. dekat sejam jugalah dia tdo ngan aksi begini..

pergi balik jem.. baliknya jem coz tengah pebaik jalan...

ada orang jenis xsuka bawa budak2 g travel.. tapi bagi aku.. aku lebih suka bawa.. macam2 yg mereka dapat pelajari.. =)
Related Posts with Thumbnails