4.9.11

juadah hari raya

alhamdulilah.. tahun ni ada rezki makan ketupat daun nyok.. sebelum ni aku dah blaja untuk menganyam.. kebetulan daun nyok pun ada.. adalah rezki untuk makan ketupat ni.. so xdalah ketupat adabi.. hegeh2 anyam.. dapatlah jua 150biji... macam xcaya plak aku boleh buat..

mula2 8 biji sampai 1jam.. yg tu aku anyam n terus tarik..

wa bila nak siap macam tu.. aku pun berusaha gigih.. anyam2... anyam2.. xda dah aku nak tarik kejab2.. just anyam ja... sampai sambil jaga kedai pun aku anyamlah.. dapatla akhirnya.. sebiji dalam 3-4minit ja..

teror gak erk aku ni.. berusahalah...

daun xberapa nak ada.. aku tibai ajalah ambik walaupun daun kecik.. ada yg jadi sebesar duit 20sen.. bolehla.. jnji semua dapat makan.. aku pun dah terlupa macam na nak abiskan anyaman tu.. aku pun rujuk kembali video yg aku dah buat dulu.. syukur alhamdulilah.. video yg xseberapa, ada jua orang buat rujukan untuk tengok.. sungguh xsangka.. xsalahkan kita kongsi2kan ilmu yang ada..

entri lama tentang ketupat

ketupat di hari raya..

sapa nak cuba belajar.. g google kat youtube search

cara anyaman ketupat (dengan sub title) 

 
bapak buat juga lemang.. tahun ni aku baik skit.. dapat menahan nafsu makan... xda tibai terus sampai sebatang sekali hadap.. adakah aku dah jemu? mungkin kot..

cuba teka apakah ini?

ok bagi klu skit... tau dak? orang bandar betullah...

gambar diatas adalah lubang angin untuk tunku ini... 

xda masak apa2 yg menarik.. sama ja tiap2 tahun.. rendang daging...
tiga hari makan bersungguh2.. ok dah.. tiba masa untuk kita posa 6 plak..

Related Posts with Thumbnails