29.12.10

jambatan @ titi

"key-are hg buat projek jambatan apa plak tu.." tnya seorg abg peniaga nasi goreng masa aku g beli kat dia..

"buat titi konkrit kecil2 ja.. rimas sngat dah org dok lalu depan rumah... bawa laju2 plak tu.." jawab aku ala malu2.. ceh macam mana dia tahu plak nih.. wakaka.. dah aku terpacak kat situ.. mestilah dia nmpak masa dia lalu kan,.

samada lalu ikut sini @ lalu depan rumah dan kedai.. kalau ikut sini macam xberapa nak laju sngat.. bnyak kena brek2.. titi pun kayu jah.. macam xconfiden.. sbb tu ramai yg suka lalu depan rumah ja... kira jalan kg tuk shorcut... dek kerana simen dari buat lantai tempat letak kereta masih berbaki.. abg mynmar tu suggest tuk buat titi konkrit aja.. aku mewakili big bos.. boleh aja..

semua keja dia yang buat... aku seperti biasa.. jadi mandur saja... pastu sibuk ambik gambar.. 

first kenalah letak kayu rangkanya macam ni.. sblm ni dah ada.. so boleh guna terus.. cuma tambah dua aja kot.. coz dah reput.. yg ni pun tinggalan org yg buat rumah makcik.. lori mereka pun masuk ikut sini sblm ni.. tugas aku.. hnyalah g ukur.. agak2 lebau lori tu berapa.. wakaka... abg mynmar ni ingat aku tahu kah.. aku hnya ambik ukuran kereta ranger dan bg lbh skit.. dek kerana tanah pasir xcukup.. kami xbuat titi penuh... just buat 2 laluan.. so dah alang2 buat.. aku ambik min kereta kancil pun boleh lalu.. nnt kat tengah2 berlubang besar sngat plak.. lori jarang2 masuk... tiga lori ja yg masuk pun.. lori tuk ambik kotak, lori anta kelapa.. ngan lori anta baja tahi ayam.. yg lain penggunanya adalah... merempit..

rangka bawah dah siap.. ambik papan letak macam ni.. pastu ambik dawai.. cutter plak xda.. g pinjam kat rumah teres yg sedang renovate.. tapi tokeh dia dah bawa blik.. nak g pinjam kat kedai hardware.. macam malulah plak.. saja2 tnya... ada x jual cutter tuk dawai.. yg kecik2 ja.. dia sugest yg ni.. apa lagi.. belilah.. cam comel jah.. harga RM25... boleh la.. pasni kalau nak kerat apa2 dawai dah senang...

pastu paku kan juga kayu kat tepi.. karang kang nak letak simen macam mana,,, kira macam buat acuannya lah..

yg ni masukkan sekali batu sebesar ibu jari + pasir + simen + dawai.. so jadilah konkrit.. aku just tolong angkut pasir + batu.. lain2 abg mynmar tu yg buat..

titi dah siap.. buat slope tuk naik tebing ni plak.. semua complete.. tutup jalan ni dulu.. karang ada plak yg main hentam lalu jah.. org sini bukannya dia kira apa.. masa hari tu tar baru di ratakan.. mesin pemampat tu xjalankan pun lagi operasi.. motor tu main lalu ja kat atas tar yg panas tu.. ngek betul..

abg mynmar tu pun kata.. pasni motor2 tu akan bawa lagi lajulah.. xpalah.. jnji kurang skit lalu depan kedai dan rumah.. mereka dah lalu ikut sini... isaukan anak2 buah dan budak2 yg datang kedai..

org yg lalu tu bukannya dia kira apa.. dah la bawa laju.. muka plak masam mencuka.. kotlah nak senyumkah.. nak angkat tngan kah.. nak kata tumpang lalu kah.. karang ada yg kena baling ngan pasu bunga... wakakaka.. tiba2 aku emo.. hahaha.. tipulah.. dah sebati.. smpai xda perasaan nak marah.. dah lali.. lantak koranglah..
Related Posts with Thumbnails